Bottas nyitott az élen Imolában, kétszer is lengett a piros zászló

Kissé hűvös időjárás fogadta péntek délelőtt a mezőnyt Imolában, ám esőre szinte egyáltalán nem volt esély az Emilia-romagnai GP nyitó napján. Bár erre az idényre csökkentették a pénteki szabadedzésen a versenyzők rendelkezésére álló időt, Imolában mégis többet körözhet a mezőny, mint egy éve, amikor csupán egy szabadedzést rendeztek szombat délelőtt.
| ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
| 2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
| ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
| Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
| ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
| A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
| Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
| Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
| Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Tíz perc elteltével Sergio Pérez állt az élen, de nem sokkal később Lewis Hamilton, majd Carlos Sainz Jr. vette át a vezetést. Az első negyedórában rögtön két kitérőt is láthattunk a kavicságyban – először Nyikita Mazepin csúszott ki az utolsó kanyarban, később pedig Cunoda Juki is megjárta a kavicságyat.
Noha a japán újonc nem meglepő módon még feszegette a határokat a tréning elején, Pierre Gasly a másik AlphaTauriban ismét erősen kezdett, és először a második helyre jött be, nem sokkal később viszont az élre ugrott. Charles Leclerc autójával viszont valami nem volt rendben, hiszen a gyakorlás felénél (a mezőnyből egyedüliként) a Ferrari versenyzőjének még nem volt mért köre.
Néhány perccel az edzés első felének vége után először Bottas, majd Sainz az élre állt, rögtön ezután azonban félbeszakították a körözést – Pérez és Esteban Ocon miatt kellett lengetni a piros zászlót. A Red Bull pilótája bal hátsó defektet kapott és keresztbeállt a pálya első szektorában, míg Ocon alig néhány méterrel előrébb húzódott félre, és állította le a 31-es számú Alpine-t.
Az újraindítás után kicsivel több mint tíz perce maradt a mezőnynek, sokan ráadásul feltették a lágy gumikat, így folyamatosan javultak az idők, és az élen is többször történt változás. Végül Bottas elsőségével és piros zászlóval ért véget a nyitó edzés Imolában. Az utolsó körén ugyanis Mazepin megint megforgott, ezúttal ráadásul kissé le is bontotta a Haas elejét.
Bottas mögött Hamilton zárta a tréninget a másik Mercedesszel, a harmadik pozíció Verstappené lett. Az első tízbe még Leclerc, Gasly, Sainz, Alonso, Stroll, Latifi és Ricciardo fért be.
Folytatás 14.30-tól a második szabadedzéssel!
| 1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.564 | átlag: 230.818 km/ó | 23 kör |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.605 | 0.041 | 25 |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.622 | 0.058 | 21 |
| 4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.796 | 0.232 | 13 |
| 5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.888 | 0.324 | 21 |
| 6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:16.888 | 0.324 | 26 |
| 7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:17.457 | 0.893 | 23 |
| 8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.489 | 0.925 | 19 |
| 9. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.739 | 1.175 | 24 |
| 10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:17.769 | 1.205 | 23 |
| 11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.866 | 1.302 | 25 |
| 12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.883 | 1.319 | 16 |
| 13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.935 | 1.371 | 16 |
| 14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.984 | 1.420 | 23 |
| 15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.058 | 1.494 | 24 |
| 16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.228 | 1.664 | 15 |
| 17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.360 | 1.796 | 20 |
| 18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:18.823 | 2.259 | 22 |
| 19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.480 | 2.916 | 18 |
| 20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.781 | 3.217 | 11 |








