A Formula–1 mezőnye Európát hátrahagyva Ázsia felé vette az irányt, ahol először Bakiban vendégeskednek a résztvevők. Az idény utolsó harmadára fordulva Oscar Piastri kényelmes előnnyel vezeti az egyéni összetettet, 31 ponttal előzi meg a csapattársát, Lando Norrist, aki tudja, nem lesz könnyű dolga, ha el szeretné tüntetni a hátrányát. A brit ezen a hétvégén közeledhet az ausztrálhoz, de az előzetes várakozások szerint a Red Bull és akár a Ferrari is beleszólhat a győzelemért folytatott harcba az utcai pályán.
A péntek délelőtti nyitányon kellemes idő fogadta a mezőnyt, a higanyszálak 26 Celsius-fokig kúsztak fel, miközben sütött a nap. A versenyzők viszonylag hamar birtokba vették a pályát, és a többség már szűk negyed órán belül, míg a piros zászlós megszakítás előtt feliratkozott az időlistára. A piros zászlót Carlos Sainz Jr. idézte elő, aki a 16-os kanyarnál, a kerékvetőn átfutva felszakította a gumiszalagot.
Az eset hosszabb kényszerszünetet okozott, ami határozottan kedvezett Piastrinak, hiszen így jóval kevesebb pályaidőt vesztett. Az ausztrál volt ugyanis az egyetlen versenyző Franco Colapinto mellett, aki a megszakításkor még nem rendelkezett mért körrel, miután a csapata problémát észlelt az autóján.
Mint utóbb kiderült, motorprobléma lépett fel a McLarennél, aminek orvoslása általában hosszabb időt vesz igénybe, de a kényszerszünet elgendőnek tbizonyult arra, hogy a szerelők végezzenek a munkálatokkal, így a vb-éllovas is pályára tudott hajtani, amikor a mezőny 21 perccel a vége előtt újra zöld jelzést kapott.
Ekkor Norris vezetett, mögötte a csütörtöki sajtónapot kihagyó George Russell és Charles Leclerc érkezett, míg az első ötös sorát Verstappen, Cunoda Juki sorrendben a két Red Bull tette teljessé, amikor folytatódott a tréning.
Norris viszonylag gyorsan megerősítette a vezető pozícióját, és szűk tíz perccel a vége előtt több mint egy másodperccel előzte meg a legközelebbi riválisát, Verstappent. Az első hármast Piastri tette teljessé, miközben Lewis Hamilton azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy elcsípte a falat az 5-ös kanyarnál. A hétszeres világbajnok első szárnya sérült, és defektet is kapott, de nem vesztett túl sok időt, egy rövid bokszlátogatás után még visszatért a nyomvonalra.
Nem a brit versenyző volt az egyetlen, aki hibázott, többen, köztük Verstappen is kénytelen volt kifutni bukótérbe, miközben Albon, illetve Piastri is megsuhintotta a falat, így a sárga zászló többször is felvillant, és ilyen zászlójelzés mellett ért véget is az edzés, miután Esteban Ocon az utolsó pillanatokban elmérte az egyik féktávot, és ki kellett engednie a Haast a menekülőútra.
A folytatásban Norris már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, igaz, az előnye megcsappant, miután Piastri közeledni tudott hozzá. A kettőst végül 310 ezred választotta el egymástól, míg a harmadikként végző Leclerc hátránya 552 ezred volt. A monacói versenyzőt mindössze egy ezred különbséggel követte Russell, majd Albon, Cunoda Juki, Verstappen, Sainz, Liam Lawson, valamint a végén ugyancsak rontó Isack Hadjar zárta az első tízes sorát.
Andrea Kimi Antonelli a tizenegyedik lett, Hamilton a tizenharamdik helyet foglalta el, míg a sort a két Alpine-pilóta zárta Colapinto, Pierre Gasly sorrendben.
Folytatás 14 órakor a második szabadedzéssel.
AZERI NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉ VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:42.704 | átlag: 210.418 km/ó | 19 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:43.014 | 0.310 mp h. | 14 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:43.256 | 0.552 | 17 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:43.257 | 0.553 | 16 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:43.563 | 0.859 | 17 |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:43.738 | 1.034 | 16 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:43.790 | 1.086 | 15 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:43.859 | 1.155 | 17 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:43.903 | 1.199 | 17 |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:43.975 | 1.271 | 17 |
11. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:43.985 | 1.281 | 17 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:43.986 | 1.282 | 18 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:44.087 | 1.383 | 14 |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:44.087 | 1.383 | 18 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:44.139 | 1.435 | 15 |
16. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:44.151 | 1.447 | 17 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:44.329 | 1.625 | 15 |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:44.439 | 1.735 | 15 |
19. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:45.299 | 2.595 | 14 |
20. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:45.418 | 2.714 | 17 |
8. AZERI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 19., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:42.704 |
2. szabadedzés | 14.00–15.00 |
SZEPTEMBER 20., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 10.30–11.30 |
Időmérő | 14.00–15.00 |
SZEPTEMBER 21., VASÁRNAP | |
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja | 13.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | október 5., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | október 19., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |