Bizonytalan Button jövôje
RENAULT. Egyelôre nem lehet biztosan tudni, hogy az idény végéig szóló szerzôdésének lejárta után hol folytatja pályafutását Jenson Button, a Renault angol pilótája. „Még nincs komoly ajánlatom, de több csapattal is tárgyaltam már. Sok mindentôl függ, hogy elmegyek-e, vagy nem” – mondta a 22 éves versenyzô. Button néhány hete még úgy nyilatkozott, szívesen maradna a francia istállónál, hiszen remekül érzi magát és az autóval is elégedett. Eddie Irvine biztosra veszi, hogy Buttonnak mennie kell a Renault-tól, ezért keres új csapatot.
Villeneuve megéri a pénzét
BAR. Nem sokáig váratta válaszával Jacques Villeneuve David Richardst, a BAR-csapat fônökét, a kanadai azonnal reagált arra a nyilatkozatra, amely szerint túl magas a fizetése, és ez korlátozza a csapatnak a fejlesztésekre áldozható anyagi forrását. Villeneuve Michael Schumacher után a második legjobban fizetett sofôr, évi keresete egyes források szerint 11, mások szerint 14 millió dollár. „Az idegeimre megy ez a sok duma, Dave könnyen beszél, csak hat hónapja van itt. Én már négy éve azért küzdök, hogy elôre mozduljon a csapat, kíváncsi lennék, hol lenne ma a BAR nélkülem? Nem fair, amit Dave csinál, én sohasem okoztam olyan bonyodalmat, mint ô most. Semmi bajom Dave-vel, eddig jóban voltunk, de nem szeretem, ha valaki erre használja a sajtót, ezzel árt a csapatnak” – nyilatkozta Villeneuve.
Stoddart derûlátó
MINARDI. A csapatok vezetôi pénteken összeültek, hogy megtárgyalják a Prost-csapat csôdbe menetelével gazdátlanná váló nyolcmillió dollár sorsát. A tavalyi televíziós közvetítési jogok eladása után fennmaradó összegre a Minardi pályázik, Paul Stoddart szerint csak az a pénz húzhatja ki a pácból csapatát. A tizenegy csapat szavazásra gyûlt össze, öten ellenezték, hogy a Minardi kapja az összeget, a többiek mellette voltak. „Úgy érzem, a közeljövôben kijelenthetem, a csapat végig tudja versenyezni az évet. Biztosat nem mondhatok, mert amíg nem kapjuk meg a pénzt, semmi sem végleges” – nyilatkozta Stoddart, akinek további önbizalmat adhat, hogy Max Mosley FIA-elnök és Bernie Ecclestone is mellette áll.
Montoya mesterhármasa
Juan Pablo Montoya szombaton délután a Nürburgringen megszerezte pályafutása hetedik, idei negyedik pole pozícióját. A Williams-istálló kolumbiai pilótája sorozatban harmadszor indulhat az első rajtkockából, Monte-Carlo és Montreal után az Eifel-vidéken is ő vezetheti fel a mezőnyt a vasárnapi rajt előtt. Az első sor másik tagja Montoya csapattársa, Ralf Schuma-cher lesz, a német kilenc ezreddel a dél-amerikai mögött zárta az egyórás hivatalos időmérőt. A harmadik rajtkocka a világbajnoki címvédő Michael Schumacheré, aki mellől Rubens Barrichello várhatja majd a délután két órakor esedékes rajtjelzést. A harmadik sor a McLarené, a negyedik pedig a Renault-é lett, hűen tükrözve az erőviszonyokat legalábbis az edzéskörülmények között. Hogy mi lesz a versenyen, arra tippelni is nehéz.

Juan Pablo Montoya (jobbra) Michael Schumacher gratulációját fogadja – a kolumbiaira vasárnap is ráférne hasonló élmény

Juan Pablo Montoya (jobbra) Michael Schumacher gratulációját fogadja – a kolumbiaira vasárnap is ráférne hasonló élmény
A pénteki produktum nem meglepő, szombat reggelre viszont fel szokott támadni a grove-i alakulat, a két háromnegyed órás tréningen néha-néha elcsíp egy-egy elsőséget valamelyik versenyzője. Ezúttal viszont csend honolt a Williamsnél, egészen a délutáni hivatalos időmérő edzésig, amely nem a szokásos időpontban, egy órakor kezdődött, hanem háromnegyed órával korábban, negyed egykor (az egész a futball-vb miatt történt így, a negyeddöntő Törökország–Szenegál mérkőzése közép-európai idő szerint délután fél kettőkor kezdődött, azaz pont egybeesett volna az időmérés hagyományos időpontjával).
A napos időben megrendezett edzés elején a délelőtt remeklő Kimi Räikkönen szenzációs időeredménnyel kezdett, rögtön megdöntötte a szabadedzésen futott legjobbját. Azonban nem sokáig reménykedhetett, Ralf Schumacher ugyanis fél másodperccel jobbat ment, ez teljesen váratlan volt a dolgok hét végi tapasztalatai után. Michael Schumac- her, a délelőtt legjobbja nem tudott beleszólni a dologba, a Ferrari F2002-es váltója ugyanis beragadt az egyik fokozatba, és a világbajnoki címvédőnek ezért a boxba kellett hajtania.
Ott a tartalék autójára váltott, amellyel nem tudott beleszólni a pole-ért folyó küzdelembe – egészen a záró percekig. Schumi mellett Montoyának sem ment elsőre, a kolumbiai elméretezte az egyik kanyart, és csak a középmezőnybe elég időt teljesített. Később, amíg csapattársa a boxból figyelte az eseményeket, belehúzott, és kilenc ezredmásodperccel megjavította a pályacsúcsot. Ezen a pályán minden legjobb kör pályacsúcsnak számít, hiszen először versenyeznek rajta azóta, hogy az első szakaszában megépítették a Mercedes Arenát, a ring leglassúbb részét, amely a pilóták többségének nem tetszik. Montoyának sem, ugyanakkor a kolumbiai elmondhatja magáról, hogy 1:29.906 perces ideje egy évig mindenképpen rekordnak számít.
Ezután ugyanis sem Ralf Schumi, sem Rubens Barrichello, sem pedig Michael Schumi nem tudta megjavítani az időeredményt. A címvédő ugyan még tett egy kísérletet, néhány másodperccel az egy óra lejárta előtt kezdett neki mért körének, amely során a második időmérő pontnál jobb volt, mint Montoya részideje. A ring utolsó harmadában azonban időt vesztett, és végül csak a saját legjobbján tudott javítani, a Williams duójára nem jelentett veszélyt.
Barrichello nem vallott szégyent, negyedik helyezésével teljesen vörössé vált a második rajtsor. A harmadik sor a West-McLarené, a negyedik a Renault-é lett. A wokingiak teljesítménye elképesztő volt, Coulthard és Räikkönen is folyamatos fejlődést mutatott az edzés során, a harmadik kísérletükre futották a legjobbjukat, de utána az utolsó kísérletüknél visszaestek.
Jenson Button elsőre villant meg, utána már nem találta meg a megfelelő iramot, szemben Jarno Trullival, aki a végére is tartogatott valamit, és megelőzte csapattársát. A francia gyár autói kis szerencsével kiugró eredményre is képesek lehetnek, Trulli remek formában van, és Buttonra is ráfér egy kis szerencse. A Renault a negyedik a konstruktőrök között, mégsem volt még olyan versenye, amelyen mindkét autója pontot szerzett volna. Eddig ez még csak a Ferrarinak, a Williamsnek, a McLarennek –Montrealban először – és a Saubernek sikerült, most a Renault-n a sor.
A Saubernél Nick Heidfeld vitte a prímet, igaz, Felipe Massának nem kellett sok hozzá, hogy megelőzze Mika Salót, és az ötödik rajtsort is egycsapatossá tegye. A BAR-nál meglepő Olivier Panis előnye, a Jordannél pedig az jelenti a szenzációt, hogy Szato Takuma legyőzte Giancarlo Fisichellát. Alex Yoong, az "örök utolsó” csaknem két másodperccel a 107 százalékos határon belül végzett, azaz magabiztosan kvalifikálta magát a versenyre, amelynek a rajtjától sokan félnek az új kanyarkombináció veszélyessége miatt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







