14. motorcsónak Formula–1-es Magyar Nagydíj, Budapest
Az élcsoport: 1. Guido Cappellini (olasz), 2. Gillman (amerikai), 3. Torta (olasz), 4. Comparato (olasz), 5. Selio (finn), 6. Dessertenne (francia), ...8. Mihaldinecz Rudolf (magyar)
Majd felforrt a Duna vize
A kísérteties csendet a csaknem húsz hajó egyszerre felmorajló hangja törte meg. Pontosan délután négy órakor elrajtolt a motorcsónak Formula1-es Magyar Nagydíj mezőnye.
A legjobban az olasz Guido Cappellini csípte el a rajtot, őt Cantando és a francia Dessertenne követte. Mihaldinecz Rudolf igen jól rajtolt, a kilencedik helyen ment, ott loholt a szaudi Pharaon nyakán, míg őt magát a 27-es rajtszámú Selio kergette fáradhatatlanul. Az első lekörözött az olasz Polli volt: Cappellininek mindössze négy körre volt szüksége ahhoz, hogy utolérje honfitársát – egy körrel később Al Qamzy sem kerülhette el a sorsát.Mihaldinecz körökön át kitartóan közelített Pharaonhoz, valamennyire sikerült eltávolodnia az őt üldöző finntől, a sarkában azonban már ott volt Cappellini, aki röviddel később a magyar versenyzőt is lekörözte. Ekkor azonban a  svéd Honkala mindkét fölső bóját kitépte a helyéről, így a sárga zászló alatt vízre szállt a biztonsági jet-ski, amely mögé óvatos tempóban köteles volt újra felsorakozni a mezőny. A svédet egyébként a pálya megrongálása miatt kizárták.Repülőrajt következett, amely természetesen az addig is élen haladó Cappellininek kedvezett a leginkább, mögötte azonban megkeveredett egy kicsit a mezőny – többek között Mihaldinecz is előrébb jött eggyel. Alighogy elrajtolhatott a mezőny, máris újra lengették a sárga zászlót: az ok ezúttal az alsó bójánál történt ütközés volt, amelynek során az olasz Polli és Pharaon ütközött.
Az újabb repülőrajt után az addig kitűnően versenyző Dessertenne elvesztette dobogós helyezését, Mihaldinecz pedig a svéd Honkala diszkvalifikálása, és persze kitűnő teljesítménye révén igen előkelő helyen, hetedikként ért volna célba, ám kapott egy kör büntetést, mivel a sárga zászlós jelzés alatt kiment a pontonhoz, majd onnan nem a mezőny végére tért vissza (a kiállásra azért volt szükség, mert korábban koccant az olasz Boccával, és a rádiója elviselhetetlen, sípoló hangot adott).
Így a verseny végén a mezőny egyetlen magyar tagja a nyolcadik helyen találta magát, ami kétéves kihagyás után ugyancsak figyelemre méltó teljesítmény. A dobogón a már említett Cappellini, és az amerikai Scott Gillman mellett a hatszoros világbajnok honfitársa, Ivan Torta is helyet kapott. Érdekesség, hogy Torta életében először tudta felküzdeni magát a dobogóra, így számára különösen szép emlék marad majd a Formula–1-es motorcsónak-vb budapesti futama.
Guido Cappellinit a győzelem mellett másnak is örülhetett. A depóban ugyanis egy tűzpiros "magyar Ferrarit” kapott ajándékba a szervezőktől. "Már legutóbbi ittlétem során is többször mondogattam, hogy nagyon vágyom egy piros Trabantra – nevetett az olasz, aki zsinórban negyedszer diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon. – Monte Carlóban nincs ilyen, és ha majd végighajtok az utcákon az én kis Ferrarimmal, mindenkinek eláll a szava.”
Ha valaki a verseny leintése után fél órával elsétált a magyarok sátra előtt, azt láthatta, amint egy alul overallba, felül semmibe öltözött úriember ugrándozik és közben azt énekelgeti: "Benn vagyunk a tízben! Benn vagyunk a tízben!” Mihaldinecz Rudolf volt az illető, és öröme érthető, hiszen két év kihagyás után, egy kölcsönhajóval a nyolcadik helyen zárta a Magyar Nagydíjat. "Nagy dolog, hogy célba tudtunk érni – mondta Mihaldinecz. – Köszönettel tartozom a csapatomnak, amely egy vadidegen hajót szinte pillanatok alatt rámszabott. Ha megfelelő lenne a háttér, a mostani tapasztalatok alapján nyugodtan állíthatom, rendszeresen a dobogón végeznék ebben a mezőnyben.”
14. motorcsónak Formula–1-es Magyar Nagydíj, Budapest
Az élcsoport: 1. Guido Cappellini (olasz), 2. Gillman (amerikai), 3. Torta (olasz), 4. Comparato (olasz), 5. Selio (finn), 6. Dessertenne (francia), ...8. Mihaldinecz Rudolf (magyar)
Az élcsoport: 1. Guido Cappellini (olasz), 2. Gillman (amerikai), 3. Torta (olasz), 4. Comparato (olasz), 5. Selio (finn), 6. Dessertenne (francia), ...8. Mihaldinecz Rudolf (magyar)
Az újabb repülőrajt után az addig kitűnően versenyző Dessertenne elvesztette dobogós helyezését, Mihaldinecz pedig a svéd Honkala diszkvalifikálása, és persze kitűnő teljesítménye révén igen előkelő helyen, hetedikként ért volna célba, ám kapott egy kör büntetést, mivel a sárga zászlós jelzés alatt kiment a pontonhoz, majd onnan nem a mezőny végére tért vissza (a kiállásra azért volt szükség, mert korábban koccant az olasz Boccával, és a rádiója elviselhetetlen, sípoló hangot adott).
Így a verseny végén a mezőny egyetlen magyar tagja a nyolcadik helyen találta magát, ami kétéves kihagyás után ugyancsak figyelemre méltó teljesítmény. A dobogón a már említett Cappellini, és az amerikai Scott Gillman mellett a hatszoros világbajnok honfitársa, Ivan Torta is helyet kapott. Érdekesség, hogy Torta életében először tudta felküzdeni magát a dobogóra, így számára különösen szép emlék marad majd a Formula–1-es motorcsónak-vb budapesti futama.
Guido Cappellinit a győzelem mellett másnak is örülhetett. A depóban ugyanis egy tűzpiros "magyar Ferrarit” kapott ajándékba a szervezőktől. "Már legutóbbi ittlétem során is többször mondogattam, hogy nagyon vágyom egy piros Trabantra – nevetett az olasz, aki zsinórban negyedszer diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon. – Monte Carlóban nincs ilyen, és ha majd végighajtok az utcákon az én kis Ferrarimmal, mindenkinek eláll a szava.”
Ha valaki a verseny leintése után fél órával elsétált a magyarok sátra előtt, azt láthatta, amint egy alul overallba, felül semmibe öltözött úriember ugrándozik és közben azt énekelgeti: "Benn vagyunk a tízben! Benn vagyunk a tízben!” Mihaldinecz Rudolf volt az illető, és öröme érthető, hiszen két év kihagyás után, egy kölcsönhajóval a nyolcadik helyen zárta a Magyar Nagydíjat. "Nagy dolog, hogy célba tudtunk érni – mondta Mihaldinecz. – Köszönettel tartozom a csapatomnak, amely egy vadidegen hajót szinte pillanatok alatt rámszabott. Ha megfelelő lenne a háttér, a mostani tapasztalatok alapján nyugodtan állíthatom, rendszeresen a dobogón végeznék ebben a mezőnyben.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








