Vita a Williams-istállónál
Kitört a botrány a Williams-istállónál. Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher eddig sem szívelte egymást, és az Ausztrál Nagydíjat követően a kolumbiai újfent nekiesett német csapattársának. Montoya azt kifogásolta, hogy Ralf túl agresszívan őrizte ellene a pozícióját a verseny elején, és szerinte nem sokon múlt, hogy valamelyikük kiessen a versenyből.

Nem sokáig tartott a béke Juan Pablo Montoya (képünkön) és Ralf Schumacher között – az idénynyitó után máris összecsaptak

Nem sokáig tartott a béke Juan Pablo Montoya (képünkön) és Ralf Schumacher között – az idénynyitó után máris összecsaptak
Ám a szoros együttműködés gyorsan köddé válhat, ha a Ferrari tartani tudja Ausztráliában mutatott fölényét. Michael Schumacher több mint egy percet vert a negyedik helyezett Ralfra és az ötödik Montoyára az Albert Parkban, ahol még Fernando Alonso Renault-ja is könnyedén maga mögött tartotta a kék-fehér autókat. Ha a Williams nem szállhat versenybe a vb-címért, az utolsó közös év roppant feszült légkörben telhet a grove-iaknál. Montoya ugyebár jövőre a McLarennél folytatja, és az sem biztos, hogy Ralf Schumi a Williamsnél marad.
Montoya a csapattársa mellett a szombati időmérést is szidta, és ebben rengeteg társra talált. A Formula–1 vezetői, szereplői és rajongói is elégedetlenek voltak az új, közel kétórás tréninggel, amely teljes unalomba fulladt. Még az sem elképzelhetetlen, hogy a sokat támadott edzésformát már a jövő hét végi Malajziai Nagydíjra megváltoztatják.
"Ez volt a legrosszabb, amit valaha láttam a Formula–1-ben. A sportágat okos emberek irányítják, vajon hogyan fordulhat elő, hogy ilyen ostoba rendszert találnak ki?!" – kérdezte a háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki a német RTL szakkommentátoraként értékeli a versenyeken történteket. A pilóták közül Montoya és Rubens Barrichello az első szakasz értelmetlenségére panaszkodott, míg Michael Schumacher szerint roppant unalmas azt várni, hogy végre sorra kerüljön.
"Ugyanolyan hülyén éreztük magunkat mi a boxutcában, mint a szurkolók a lelátókon és a televíziók előtt. Nagyon hosszú volt, és alig volt értelme az egésznek. Nagyon gyorsan le kell ülnünk, hogy megbeszéljük az esetleges változtatásokat, ha gyorsan egyezségre jutunk, tehetünk valamit a szurkolókért. Csak az ostoba ember ragaszkodik az összes eszméjéhez" – vélekedett Flavio Briatore, a csapatvezetők szószólója. Egy, a Nemzetközi Automobil-szövetséghez (FIA) közel álló, magát megnevezni nem kívánó személy szerint nagy az esély arra, hogy már Sepangban új rendszerű kvalifikáció legyen.
A legújabb hírek szerint három lehetséges megoldás van. Az egyik a tavalyi, péntek-szombati rendszerhez való visszatérés, a másik a 2003-as idény előttig érvényes szisztéma. Eszerint (ezt elsősorban Bernie Ecclestone támogatja) szombaton egy órán át bárki bármikor kimehet a pályára, négy mért kört teljesíthet, és a legjobb eredménye alapján sorolják be a rajtrácsra. A harmadik David Richards BAR-csapatfőnök ötlete: a szombati egykörös tréning előtt kell tartani egy félórás edzést, amelyen bárki bármikor kimehet az aszfaltra. Az itteni sorrend dönti el a második félidő indulási sorrendjét, onnan pedig már minden úgy menne, mint tavaly.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








