Solberg melegített a legjobban

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.04.15. 20:36
Címkék
Ha pusztán az elmúlt néhány év statisztikáját nézzük, egyértelműen azt kell mondanunk: a Peugeot a hét végi Új-Zéland-rali legfőbb esélyese. A legutóbbi négy évben ugyanis kizárólag az oroszlános márka képviselői állhattak fel a dobogó legfelső fokára Aucklandben (háromszor Marcus Grönholm, egyszer Richard Burns)  az azonban még a 206 WRC-vel volt.
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
Az idén bevetett 307-esnek még vannak gyerekbetegségei, nem véletlen, hogy a kétszeres finn világbajnok Grönholm – aki egyébként az első számú kedvenc a franciáknál – legutóbb Mexikóban, szokásától eltérően, bírálta a kocsit.
Hogy akkor kik tartoznak a viadal fő esélyesei közé? Nos, nem kell sokat gondolkodni, elég, ha ránézünk az összetett ponttáblázatra. Az élen az észtek kiválósága, Markko Märtin áll, holtversenyben Sebastien Loebbel. Mindketten fiatalok, tettre készek, és éhesek a sikerre, ráadásul mindketten bizonyították már tehetségüket a murvás utakon.
Új-Zélandon ugyanis Mexikó után ismét murvás pályák várnak a mezőnyre: 23 gyorsasági szakaszon összesen 395.5 kilométert kell teljesíteni. Az útvonal nem sokat változott az elmúlt években, továbbra is az ország északi részén zajlik a küzdelem. Van egy új gyorsasági is, amely azért érdekes, mert Possum-szakasznak nevezték el a rendezők az új-zélandiak tavaly autóbalesetben elhunyt kiváló pilótája, Possum Bourne emlékére.
De térjünk vissza a fent említett két fiatalemberre! Egy évvel azután, hogy a Ford bemutatta a Focus harmadik fejlesztését, már itt a negyedik, amelyet Új-Zélandon vetnek be először, és amely a hírek szerint igencsak veszélyes ,,fegyver". Pedig már az elődje sem volt rossz, elég csak arra gondolunk, hogy súlyosabb technikai gond nélkül átvészelte például a legutóbbi mexikói futamot, amelyet Märtin meg is nyert. A Citroen is bizakodik, hiszen Loeb holtversenyben vezeti a bajnokságot, csapattársa, a négyszeres győztes Carlos Sainz pedig az új-zélandi verseny történetének legeredményesebb pilótája.
Szót kell még ejtenünk a Subaruról és a Mitsubishiről. Előbbi csapat bármikor képes lehet kiugró eredmény elérésére, hiszen soraiban tudhatja a világbajnoki címvédő Petter Solberget, utóbbinak azonban sajnos nincs túl sok esélye arra, hogy akár a dobogós helyek valamelyikéért is küzdjön.
Solberg a csütörtöki bemelegítésen máris bizonyított: a közönségszórakoztatónak szánt két szuperspeciális szakasz után vezeti a mezőnyt. Igaz, ez egyáltalán nem jelent semmit, hiszen a rövid körgyorsaságin csak néhány tizedmásodpercnyi előnyre tehetett szert. Az igazi küzdelemre péntekig még várni kell. ---- E ---- &
Legfrissebb hírek

UEFA Ifjúsági Liga: Puskás Akadémia–Brann Bergen

Minden más foci
23 perce

Női NB I: hárommal verte meg az újoncot a címvédő FTC

Labdarúgó NB I
41 perce

WTA-vb: Ribakina legyőzte a beugró Alekszandrovát

Tenisz
1 órája

„Teljesen máshogy viszonyulok hozzá, mint a klubcsapatomnál lévőhöz” – Szoboszlai a válogatott új mezéről

Magyar válogatott
1 órája

Ezzel a kerettel fogadják a magyar válogatottat az örmények

Magyar válogatott
2 órája

Bemutatták a magyar válogatott új hazai mezét

Magyar válogatott
2 órája

Madison Keys visszalépett a WTA-vb utolsó csoportmeccsétől

Tenisz
2 órája

Megvan Waltner utódja az NB II-es Szentlőrincnél – hivatalos

Labdarúgó NB II
2 órája
Ezek is érdekelhetik