Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Technikai sportok lexikon
Alonso Angliában is otthon volt
Fernando Alonso újabb könnyed győzelmet aratott – ezúttal Silverstone-ban. A Renault pilótája sorozatban harmadszor nyert, és már 23 ponttal vezet Michael Schumacher előtt.

EPA
A spanyol világbajnok pályafutása elsô mesterhármasát szerezte, azaz a pole pozícióból indulva és a verseny leggyorsabb körét futva gyôzött

EPA
A spanyol világbajnok pályafutása elsô mesterhármasát szerezte, azaz a pole pozícióból indulva és a verseny leggyorsabb körét futva gyôzött
Fernando Alonso sorozatban harmadszor, az idén ötödször nyert, s ezzel 23 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben. A legutóbbi három futamon élete nagy célkitűzései közül teljesített hármat, a számára legfontosabb nagydíjakon diadalmaskodott, méghozzá mindegyiken életében először. Barcelona azért volt fontos neki, mert először győzhetett a spanyolok közül hazai pályán az F1-ben, Monacóban minden valamirevaló pilóta nyerni akar, míg Silverstone nem messze van Oxfordtól, Alonso lakhelyétől.
A Brit Nagydíjon különösebb erőlködés nélkül győzött, az első körökben még ijesztgette őt a második helyről rajtoló Räikkönen, de a verseny harmadánál a boxkiállások során 12 másodperces előnyt szerzett, és ezt a leintésig tartani tudta. Előbb Räikkönen, majd Michael Schumacher előtt száguldott, de a futam utolsó kétharmadában tavalyi és idei vetélytársa sem tudta erőlködésre kényszeríteni.
Ez volt az első mesterhármasa
„Monaco és Silverstone álomszerű nagydíjhelyszín, számos nagy versenyző nyert már ezeken a pályákon klasszikus futamokat – mondta Alonso. – Szenzációs volt a hangulat, húsz percre lakom a pályától, úgyhogy ez amolyan hazai diadal volt nekem. Az idén eddig hat pontot veszítettem, ennél többet nemigen lehet kihozni az autóból. A határon versenyzünk műszaki hiba nélkül, ez nagyon sokat mond a csapatról. Hogy mi lesz ezután? A legjobb védekezés a támadás, futamokat kell nyernünk.”
Az idén ötödször győzött, negyedszer indult a pole pozícióból (ezt zsinórban érte el) és harmadszor jegyezte a leggyorsabb kört a versenyen. Ám pályafutása során első ízben lett az övé mindhárom mutató ugyanazon hétvégén. Mesterhármasa tisztán jelzi teljes dominanciáját, legutóbb hasonlóra Michael Schumacher volt képes, ő a 2004-es Olasz Nagydíjon érte el eddigi utolsó, összességében 20. tripláját (természetesen ezzel is rekorder az F1-ben).
A győzelemért folyó csata tehát már az első körökben véget ért, de a pályán máshol sem alakult ki nagy ütközet. Ahogy azt már sokszor láthattuk, Silverstone-ban ez nem is igazán lehetséges, hiszen rengeteg a gyors kanyar, amelyben csak akkor jön ki az autó tudása, ha tiszta előtte a levegő, és a kocsi leszorító hatása maximálisan érvényesül. Ha viszont valaki elöl halad, légörvényt hoz létre, és a mögötte igyekvő autójának légterelői megmakacsolják magukat.
Szavazás
Michael Schumacher emiatt a verseny kétharmadát Kimi Räikkönen mögött töltötte, de támadni nem tudott. A futam elején Juan Pablo Montoya is sokat időzött Nick Heidfeld mögött, és nemigen támadt. Alig láttunk előzést, a pozícióváltások nagy része a boxkiállások során történt. Emiatt tulajdonképpen unalmassá is vált a verseny, a legnagyobb bravúr Michael Schumacher és a Ferrari „előzése” volt, miközben Räikkönen kereket cserélt.
„Két friss készlet gumit hagytunk a versenyre, míg a többieknek használttal kellett menniük” – mondta Schumacher a második boxkiállás során végrehajtott bravúrról. Räikkönen mögül ment ki a boxba, és mire a finn egy körrel később végrehajtotta a saját szervizelését, Schumi a finn elé került. Ehhez két szektorrekord kellett Schumitól a teletankolt, de friss gumikkal ellátott Ferrarival, no meg az, hogy a McLaren 1.2 másodperccel lassabban oldja meg Räikkönen tankolását. – Tudtuk, hogy csak így van esélyünk az előzésre. Korán ki kellett jönnünk, és a tiszta körben kellett időt nyernünk. Ez sikerült, de a győzelemhez túl lassúak voltunk.”
A Nemzetközi Automobil-szövetség vezetői éppen ezért akarnak változtatni az autókon, az ilyen versenyek után különösen hangsúlyozzák változtatási terveiket. Max Mosley FIA-elnök a hét végén ismét beszélt a CDG-szárnyról (Centreline Downwash Generator), amely különleges kialakításával nem akadályozza, hanem segíti a hátul haladót. A csapatvezetők által tavaly egyhangúlag leszavazott megoldással szerintük átesnének a ló túloldalára, előzés előzést követne, amely lealacsonyítaná egy-egy manőver értékét.
A McLaren lassan felpörög
A vita várhatóan folytatódik még, az ellenzők sokat nyerhetnek azokkal a futamokkal, amelyeket az idény elején láttunk Malajziában vagy Ausztráliában. Persze ehhez a McLarennek tartósítania kellene a formáját, vagy még jobban fel kellene pörögnie. Räikkönen az elmúlt két versenyen biztató teljesítményt mutatott, ha a Mercedes-motor is felnőne az ellenfelekhez, a finn és csapattársa, Montoya is csatázhatna a futamgyőzelmekért (a pletykák szerint a kolumbiai gyenge szereplése azzal magyarázható, hogy már közölték vele: nem tartanak igényt a szolgálataira 2007-ben). A küzdelembe már most is beleszólt Räikkönen, de egyelőre csak annyiban, hogy a futam elején távol tartotta Schumachert Alonsótól.
„Az egyenesekben túl lassúak voltunk – árulta el Räikkönen. A biztonsági időszak után közel kerültem Fernandóhoz, de nem tudtam megelőzni. Sőt, kis híján Michael ment el mellettem, még szerencse, hogy nem ütköztünk öszsze. Mindent megtettem, most ez a harmadik hely a lehető legtöbb, amit elérhettem ezzel a kocsival. A végén pedig még annak is örülhettem, hogy Fisi nem előzött meg.”
57. BRIT NAGYDÍJ, AZ 57. FORMULA–1-ES VB 8. FUTAMA (60 kör, 308,355 km):
| 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 1:25,51.927 ó |
| 2. | M. Schumacher | német, Ferrari | +13,951 mp |
| 3. | K. Räikkönen | finn,McLaren | +18,672 |
| 4. | G. Fisichella | olasz, Renault | +19.976 |
| 5. | F. Massa | brazil, Ferrari | +31,559 |
| 6. | J.P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | +1:04.769 |
| 7. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | +1:11,594 |
| 8. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | +1:18,299 |
| 9. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | +1:19,008 |
| 10. | R. Barrichello | brazil, Honda | +1 kör |
| 11. | J. Trulli | olasz, Toyota | +1 kör |
| 12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Ferrari | +1 kör |
| 13. | Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Cosworth | +1 kör |
| 14. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | +1 kör |
| 15. | C. Albers | holland, Midland-Toyota | +1 kör |
| 16. | T. Monteiro | portugál, Midland-Toyota | +2 kör |
| 17. | T. Szato | japán, Super Aguri | +3 kör |
| 18. | F. Montagny | francia, Super Aguri | +3 kör |
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA:
PILÓTÁK:
CSAPATOK:
| 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 74 pont |
| 2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 51 |
| 3. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 33 |
| 4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 32 |
| 5. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
| 6. | F. Massa | brazil, Ferrari | 24 |
| 7. | J. Button | brit, Honda | 16 |
| 8. | R. Barrichello | brazil, Honda | 13 |
| 9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 10 |
| 10. | R. Schumacher | német, Toyota | 8 |
| 11. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Toyota | 7 |
| 12. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
| 13. | M. Webber | ausztrál, Williams-Cosworth | 6 |
| 14. | N. Rosberg | német, Williams-Cosworth | 4 |
| 15. | C. Klien | osztrák, Red Bull-Ferrari | 1 |
| 1. | Renault | 105 pont | |
| 2. | Ferrari | 75 | |
| 3. | McLaren-Mercedes | 59 | |
| 4. | Honda | 29 | |
| 5. | BMW-Sauber | 17 | |
| 6. | Williams-Cosworth | 10 | |
| 7. | Toyota | 8 | |
| 8. | Red Bull-Ferrari | 8 |
1–3. kör: biztonsági időszak. A Toyota és a Williams-Cosworth roncsainak eltakarítása közben a pontszerző helyeken Alonso, Räikkönen, Michael Schumacher, Massa, Fisichella, Heidfeld, Montoya, Barrichello volt a sorrend, a legjobb tízet Rosberg és Villeneuve egészítette ki.
10. kör: Button motorhiba miatt kiesett.
Első boxkiállások: Michael Schumacher 18., Räikkönen, Massa, Barrichello 19-19., Montoya 20., Fisichella 21., Alonso 22., Heidfeld és Rosberg 25-25., Villeneuve 27. kör.Fisichella megelőzte Massát, Montoya is Heidfeldet, míg Barrichello visszaesett Rosberg és Villeneuve mögé. Alonso majdnem 13 másodperccel vezetett Räikkönen előtt.
Második boxkiállások: Michael Schumacher 41., Räikkönen 42., Barrichello 43., Alonso 44., Fisichella, Massa, Montoya és Rosberg 45-45., Heidfeld 46., Villeneuve 48. kör. Michael Schumacher megelőzte Räikkönent, Villeneuve pedig Rosberg elé, a pontszerző nyolcadik helyre jött vissza. ---- Szerencsés tizenhármas
Nagyszerűen jubilált a Renault: a franciák 200. versenyükön 31. diadalukat aratták, és ebből tizenharmadszor győztek Fernando Alonso révén. A spanyol megint előrébb lépett a vonatkozó örökrangsorban – immár a 16. –, megelőzte Mario Andrettit, Carlos Reutemannt és Alen Jonest, illetve befogta Alberto Ascarit, valamint David Coulthardot. Az aktív pilóták közül Alonso és a skót büszkélkedhet a második legtöbb győzelemmel – vezet Michael Schumacher 86 sikerrel.
Alonso: újabb tripla
A világbajnoki címvédő egymást követő harmadik diadalát aratta, ehhez fogható győzelmi szériája csak egyszer – a tavalyi Malajziai és a San Marinó-i Nagydíj között – volt. Figyelemre méltó továbbá, hogy immár tizennégy futam óta „képtelen” kikerülni a pontzónából, és ez idő alatt mindig dobogóra állhatott.
Trulli továbbra is gödörben
Említést érdemel Nick Heidfeld, aki a barcelonai nyolcadik és a monte-carlói hetedik helye után újfent pontot szerzett, továbbá Giancarlo Fisichella, aki egyhuzamban hetedszer ért célba az első nyolc között. Schumi ötös pontszerző sorozatot tud felmutatni, és ha a következő viadalon is hozza a formáját (azaz legalább nyolcadik lesz), megszerezheti 1300. pontját. Jarno Trulli számára ugyanakkor az a cél, hogy véget vessen tizenkét nagydíj óta tartó pont nélküli szériájának. ---- Jacques Villeneuve-öt megdöbbentette pilótatársainak ama döntése, hogy a monte-carlói eset után Michael Schumachert megtartották a pilótaszakszervezet társelnöki székében, ezért kilépett a szervezetből.
Távozott a Mercedes fejlesztési csoportjának éléről Markus Duesmann – a szakember 14 hónapja állt a McLaren motorszállítójának élére, de nemigen tudott együtt dolgozni munkatársaival és a cég vezetőivel. ---- A nagy vesztes: Jenson Button
A hazai pályán versenyző Jenson Button a labdarúgó-világbajnokság alkalmából fehér alapon piros keresztes sisakot csináltatott magának, de az új bukón kívül semmi másnak nem örülhetett Silverstone-ban. Az időmérő első negyedórájában rosszkor hívták mérlegelésre, és miután az első köre nem lett valami jó, a 19. rajtkockában ragadt. A futamot remekül kezdte, a rajt után hét helyet javított mielőtt a Honda-motor felmondta a szolgálatot. Csalódottságának hangot is adott. Csapattársa, Rubens Barrichello is e rovat szereplője lehetne, hiszen a hatodik helyről rajtolva, rossz indulása és a csapat rossz boxtaktikája miatt a tizedik lett.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





