Fáraó-rali: Palikék hetedikek voltak a mai szakaszon

Vágólapra másolva!
2005.09.29. 17:39
Címkék
A Palik László, Darázsi Gábor páros ma is kiválóan szerepelt a Fáraó-ralin: bár ismét féltengelytörést szenvedtek, a hetedik helyen futottak be, alig húsz perces hátránnyal. Sajnos összetett második helyüket viszont, úgy tűnik, elvesztették. Soha nem látott sportszakmai botrány színtere volt tegnap éjjel a siwai tábor, melynek - többekkel együtt - párosunk itta meg a levét.

A történet a tegnapi szakasz célja előtt húsz kilométerrel kezdődött, ahol a rosszul beállított GPS miatt a teljes mezőny kóválygott. Ennek ellenére minden versenyző megtalálta a célt - két kivétellel. Utóbbiak csapata, az olasz Tecnosport kérésére az olasz szervezők és az FIA olasz delegátusa úgy döntött, hogy törlik az inkriminált részt, és az utolsó ellenőrzőpont eredményét nyilvánítják a nap hivatalos eredményének, elvéve ezzel a magyar páros második helyét. (Az új eredménylista szerint Palikék a szakaszon 4.-ek, az összetettben 3.-ak voltak a tegnapi nap végén.)

Az intézkedés mind a versenyzők, mind a jelenlévő újságírók között óriási felháborodást váltott ki. Többen, köztük a versenyben vezető Henrard és a tavalyi Világkupa-győztes Patissier, úgy nyilatkoztak, hogy egész versenyzői pályafutásuk alatt nem láttak még ilyen botrányos döntést.

Nem szeretném minősíteni a történteket. Mi ezt a versenyt a pályán kívánjuk eldönteni” - kommentálta a fejleményeket Palik.

A mai napon a negyedik szakasszal folytatódott a verseny. Siwából ezúttal visszafelé, a tegnapelőtti táborig, Sitra Roadig vezetett az útvonal, még mindig a híres-hírhedt dűnék között.

Négyszáz kilométer tömény homok volt a mai pálya” - kezdte beszámolóját Palik László. - Az első szervizpont után két kilométerre megismétlődött a tegnapi pechünk: megint eltört a bal első féltengely. És ismét 60 kilométernyi dűne állt előttünk a második szervizpontig… Hogyan jutottunk el odáig, azt magunk sem tudjuk, mindenesetre a szerelőink immár tíz perc alatt végeztek a cserével. Utána már igyekeztünk úgy menni, hogy kíméljük a technikát.

Az elmúlt két nap nagyon gyors pályái az erősebb motorral szerelt versenygépeknek kedveztek, az egyenes részeken érezni lehetett, hogy hiányzott a teljesítmény. Abban bízunk, hogy az utolsó két szakaszon talán több lesz a technikás rész, ahol kijönnek majd a Nissan remek futómű-adottságai.”

Kisék mai 11. helyükkel összesítésben feljöttek a 9. pozícióba, Szalayék 15-ek lettek, így az összetettben a 9. helyen állnak.

Holnap Sitra Road és Baharija között 370 kilométert teljesítenek a versenyzők.

Fáraó-rali, 4. szakasz - Siwa - Sitra Road (összekötő: 5 km - szelektív: 400 km):
  • 1. Jordan, Lurquin (Nissan Pickup) 4:20,14 óra
  • 2. Heyman, Segal (Mitsubishi) + 2:14 perc
  • 1. Henrard, De Roissard (VW Buggy) + 2:48
  • …7. Palik, Darázsi (Nissan Pickup) + 21:55
  • …11. Kiss, Czeglédi (Nissan Pickup) + 39:00
  • …15. Szalay, Tagai R. (Opel Frontera) + 2:05,58 óra
Az összetett állása:
  • 1. Henrard, De Roissard (VW Buggy) 14:40:49 óra
  • 2. Ivanos, Gyemjanyenko (Nissan Pickup) + 35,59 perc
  • 3. Palik, Darázsi (Nissan Pickup) + 1:00:26 óra
  • …9. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) + 3:01:01
  • ...14. Szalay, Tagai R. (Opel Frontera) + 4:17:52
Legfrissebb hírek

Férfi vízilabda: a horvátok után az olaszoktól is egy góllal kapott ki a magyar válogatott

Vízilabda
19 perce

Európai kézilabdaligák: tíz magyar gól a spanyol férfiligában

Kézilabda
29 perce

Légiósok: Koszta Márk és Dénes Vilmos is betalált

Légiósok
30 perce

Férfi röpi Extraliga: kilencedik győzelmével a második helyre jött fel a Pénzügyőr

Röplabda
49 perce

La Liga: Real Madrid–Sevilla

Spanyol labdarúgás
1 órája

Parázs hangulatú, kiállításokkal tarkított meccset nyert meg a Liverpool a Tottenham otthonában

Angol labdarúgás
1 órája

Bundesliga: vezetett a Leipzig, a Leverkusen mégis hazavitte mindhárom pontot

Német labdarúgás
1 órája

Asztalitenisz: három meccs után is nyeretlen a Budaörs az Európa-kupában

Egyéb egyéni
2 órája
Ezek is érdekelhetik