Mindkét magyar páros sikeres volt a svájci IRC-futamon

Vágólapra másolva!
2008.10.25. 21:25
Címkék
Soha rosszabb idényzárást! Ebben ifjabb Tóth János és Bútor Róbert is egyetértett a svájci IRC-futam végén. S minden okuk meg is lehetett az örömre, hiszen miközben előbbi pilóta nyolcadikként célba érve újabb IRC-ponttal gazdagította gyűjteményét, addig utóbbi megnyerte a Szuper1600-as géposztály küzdelmeit, az összetettben pedig a 13. helyen végzett.
Ifjabb Tóth János remekül szerepelt
Ifjabb Tóth János remekül szerepelt
Ifjabb Tóth János remekül szerepelt
Ifjabb Tóth János remekül szerepelt

De ne szaladjunk ennyire előre!

Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert határozott taktikával vágott neki a zárónapnak a svájci hegyek között: mivel az első két nap úgy alakult a sorrend, hogy szombaton reggel az előttük és a mögöttük lévő is messze volt, ők pedig magabiztosan tartották a nyolcadik helyet, a záró napon az volt a legfőbb cél, hogy a magyar Peugeot-páros megtartsa a pozícióját. Persze, az óvatosságot sem lehet túlzásba vinni (mert akkor félő, hogy az ember kiesik a ritmusból), úgyhogy a hétszeres magyar bajnok ifjabb Tóth erős tempót diktált.

A nyolcadik hely egyetlen másodpercig sem forgott veszélyben.

„Nehéz magunkat bárkihez is mérni, hiszen az első hat pilóta gyári hátszéllel versenyez, mi viszont egy nemzeti bajnokságból érkeztünk, úgyhogy leginkább a helyi menőkhöz kerülhettünk közel – mondta ifjabb Tóth. – Ez olykor sikerült is, sőt, volt amikor előttük végeztünk, úgyhogy a nyolcadik hely mindenképpen jónak mondható. Főleg úgy, hogy először voltunk itt, s az időnk jó részében próbáltuk megszokni a körülményeket, az aszfaltot.”

Ifjabb Tóth azt is elárulta: örült neki, hogy a második körben, amikor már nagyjából felmérte a terepet, mindig javult valamennyit az előző időeredményéhez képest, de ha holnap kezdődne a verseny (és már meglennének a mostani tapasztalatai), szinte mindent másképp csinálna.

„Gondoltam, hogy nehéz verseny lesz, és ha előre ideadták volna, szó nélkül elfogadom a nyolcadik helyet. Persze, így a futam végén mindig marad az emberben egy kis hiányérzet, azon gondolkodik, hogyan lehetett volna még jobban autózni. Itt a pályák jelentették a nehézséget, a cseh versenyen pedig több erős ellenfél volt. Persze, senki sem ígérte, hogy könnyű lesz IRC-pontokat szerezni. Ami nagy tanulság számomra az idei évvel kapcsolatban, hogy a lehető legtöbbet kell versenyezni és tesztelni, mert csak akkor tudja az ember kihozni a gépéből a maximumot. Elméletben nem lehet megtanulni, miként kezeljünk egy ilyen autót, mint a Peugeot 207-es” – mondta ifjabb Tóth.

Bútor Róbertnek és Tóth Imrének sem volt oka a izgulni a zárónap reggelén, hiszen vezették a kategória küzdelmeit, legfeljebb az egyik helyi matador lehetett rájuk veszélyes, de utóbb kiderült, miatta sem nagyon kell izgulni.

„Tavalyról emlékeztem, hogy a zárónapi első szakasz nagyon veszélyes, sokan elestek itt, úgyhogy azt beszéltük meg, mi bizony megtiszteljük – mondta Bútor, aki az abszolútban a nagyon előkelő 13. pozícióban végzett. – Utóbb kiderült, jól tettük, hogy biztonságit autóztunk, mert a fő riválisunk felborult. Attól kezdve már nem nagyon kellett izgulni, nyomtuk, ahogyan a csövön kifért. Boldog vagyok, hogy megvan az első kategória-győzelem az IRC-ben, ennél jobb idényzárást el sem tudtam volna képzelni.”

Bútor szerint a siker annak is köszönhető, hogy így a harmadik versenyre összeérett a csapat, s most már valódi egységként működött. No meg persze az is számított, hogy ő tavaly már versenyzett itt – akkor a kategória-második pozíciót hódította el, úgyhogy most sikerült javítani.

„Minél jobban ismered a pályákat, annál jobban elhiszed, hogy elfér az autó a sziklák között, hogy nem esik le a szakadékba, ha esetleg egy kicsit gyorsabban érkezel az adott kanyarba. Ennek ellenére a verseny előtt, a rajtlistát látva nem hittem volna, hogy beférünk a legjobb húszba, amikor pedig a csütörtöki teszten kiütöttem a Suzuki alól a futóművet, pláne nem gondoltam, hogy ez lesz a vége. Bátran autóztunk, s győzelem lett a vége. Boldog vagyok…” – mondta még Bútor.

Ami az élmezőnyt illeti, ott is akadtak izgalmak: elég csak azt említeni, hogy a futamgyőzelem sorsát az utolsó gyorsasági szakaszon döntötte el egymás közt a két csapattárs, Freddy Loix és Nicolas Vouilloz (mindketten Peugeot 207 S2000-essel száguldanak). A nap elején még utóbbi vezetett, közben többször változott a sorrend, s a végén a korábbi vb-menő belga Loix pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán. Azért Vouilloz sem búslakodott, mivel ő meg a komplett IRC-sorozatot nyerte meg, s ez a legnagyobb dicsőség, ami érhette az idén.

AUTÓSPORT

VALAIS-RALI, AZ IRC-SOROZAT 9. FUTAMA, MARTIGNY
Abszolút végeredmény: 1. Freddy Loix, Robin Buysmans (belga, Peugeot 207 S2000) 2:37:33.5, 2. Vouilloz, Klinger (francia, Peugeot 207 S2000) 4.5 másodperc hátrány, 3. Rossetti, Chiarossi (olasz, Peugeot 207 S2000) 53.9 mp h., …8. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 6:15.9 p h., …13. Bútor Róbert, Tóth Imre (magyar, Suzuki Swift S1600) 12:07.7 p h.
Legfrissebb hírek

Gyász: 27 évesen elhunyt az Európa-bajnok norvég sílövő, Sivert Bakken

Téli sportok
29 perce

Az év legnézettebb videói: amikor Gulyás Michelle átvehette az Év Női Sportolójának járó díjat

Egyéb egyéni
32 perce

A Falco 20 ponttal nyert az Alba Fehérvár ellen a férfi kosárlabda NB I-ben

Kosárlabda
43 perce

Az Újpest bejelentette román szélsőjének a távozását – hivatalos

Labdarúgó NB I
1 órája

Nicolas Jackson és Cherif Ndiaye szállította Szenegálnak a magabiztos győzelmet az ANK-n

Minden más foci
1 órája

A DVSC kapusa szerint Jordanovnak szerencséje volt a félpályás gólnál

Labdarúgó NB I
2 órája

Korosztályos válogatott középpályást szerezne meg a ZTE FC – NS-infó

Labdarúgó NB I
2 órája

A MOB pályázatot hirdet Fair Play-díjak elnyerésére

Egyéb egyéni
2 órája
Ezek is érdekelhetik