Tereprali: a felügyelőtestület ülése után alakult ki a sorrend

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2010.03.27. 23:28
Címkék
Az első szakasz volt a „mézesmadzag”. Csak az út felső rétegét áztatta fel az eső, éppen annyira, hogy csússzon, de még ne legyen veszélyes. A második, a hosszabb szelektíven azonban már konkrétan dagonyáztak a párosok – az már tényleg terepralis kihívás volt a Mohács-kupán, amelynek a Korda Erik, Tóth György páros felelt meg legjobban.

Míg a pénteki éllovas Szalay Balázs autója nem „kedvelte" különösebben a sarat („Az égi áldás számunkra égi átok volt…" – mondta az Opel-pilóta), addig Kordáék úgy hatoltak át rajta, mintha nem is Nissant, hanem kétéltűt vezetnének. Majd' kétperces előnyt kovácsoltak a nap végére, de azért még nem dőlhetnek hátra a versenyzőülésükben, ugyanis a második helyen álló Szalay korántsem adta fel: tovább harcol a végső győzelemért.

Ami Palik Lászlóékkal történt, az felér egy kalandregénnyel, de olyannal, amelynek a hősei elég sok megpróbáltatáson mennek keresztül. Az első szelektív szakasz közepén kaptak egy defektet, s a lyukas kereket muszáj volt kicserélni, mert az autó nem bírta volna ki a célig (hat perc veszteség), majd a nap vége előtt négy kilométerrel az egész megismétlődött, akkor azonban már nem fékezett Palik, valahogy elevickélt a célig, és felzárkózott a harmadik helyre.

A háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs még rosszabbul járt. Nagyon jól kezdett: talán túlságosan is, mert hiába volt a leggyorsabb az elején, büntetést kapott a sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyása miatt – ez újdonság volt számára, a raliban nincs ilyen, igaz, a falvak le vannak zárva, amikor a mezőny esetleg áthalad rajtuk –, ezt követően még egy dombra is felült az autója (35 perc mínusz), úgyhogy jókora időhátránnyal folytathatja a küzdelmet, immár gyakorlásjelleggel.

Este aztán jött a feketeleves mindenki számára: a felügyelőtestület ugyanis elkezdte ellenőrizni a műholdas navigációs rendszereket, amelyek pontosan megmutatják, merre járt és mennyivel ment az adott versenyzőpáros. Ennek következményeként pedig elég sokan kaptak büntetést – ilyen-olyan mértékűt –, kik pályaelhagyás, kik sebességtúllépés miatt.

A vége az lett, hogy teljesen felborult a sorrend: az első három már nem volt többé első három: Murczin Zsolt vette át a vezetést Zdenek Porizek és Lukács András előtt, ám ez talán még mindig nem a végleges sorrend, hiszen amikor e sorok íródnak (késő este) még nem járt le a fellebbezési határidő, márpedig a rengeteg többórás büntetés nyilván felhördülést okoz majd az érintettek körében... 

MOHÁCS-KUPA 
AZ ÁLLÁS 5 SZELEKTÍV SZAKASZ UTÁN
1. Murczin Zsolt, Bagics Róbert (3D Racing SE, 3D Proto), 2. Porizek, Ulehla (Off Road Sport CZ, BMW X5), 3. Lukács, Szegedi (Váci Autó SE, G. Baba Proto)
Legfrissebb hírek

La Liga: Celta Vigo–Barcelona

Spanyol labdarúgás
10 perce

NB II: a mai vereség után előrehozzák az értékelést a Videotonnál

Labdarúgó NB II
13 perce

Két magyar ezüst a cselgáncs World Tour olaszországi állomásán

Egyéb egyéni
21 perce

Férfi vízi ob I: nagyot hajrázott a Miskolc, de ezúttal is pont nélkül maradt

Vízilabda
27 perce

A Rayo vendégeként botlott a Real Madrid, de marad az élen

Spanyol labdarúgás
37 perce

Élre állt a Roma, kikapott Bolognában a Napoli, továbbra is nyeretlen és utolsó a Fiorentina

Olasz labdarúgás
46 perce

Kigyulladt a szomszédos uszodában a szauna, félbeszakadt a Budai Farkasok–Budakalász bajnoki

Kézilabda
1 órája

Norris az újabb győzelemmel elhúzott a bajnokság élén; Antonelli és Verstappen is dobogón Brazíliában

F1
1 órája
Ezek is érdekelhetik