A McLaren beáldozta a megbízhatóságot a teljesítményért

Vágólapra másolva!
2005.10.12. 18:33
Címkék
Amint azt Norbert Haug, a McLaren-Mercedes Formula-1-es csapatának főmérnöke soha nem is rejtette véka alá, a wokingi istállónál elsősorban a motorok teljesítményére helyezték a hangsúlyt az idei szezonban, és csak másodsorban törődtek a megbízhatósággal.
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen alatt is szétesett egy párszor a McLaren-Mercedes

Mindennek meg is lett az eredménye: miután a nagyobb teljesítmény elérése érdekében kockázatos technikai megoldásokba is belementek, övék lett a legerősebb motor a száguldó cirkuszban. Egy milánói mérnök, dr. Enrico Benzing elemzése szerint ugyanis a McLaren-Mercedes a monzai Olasz Nagydíjon 917 lóerőt adott le, amivel a legjobb teljesítményt nyújtotta a mezőnyben.

Ez azt jelenti, hogy a stuttgartiak még erősítettek is a tavalyi motoron, ami már csak azért is megsüvegelendő eredmény, mert az új szabályok szerint két futamot kell kibírnia az erőforrásoknak. A megnövelt teljesítménynek azonban ára volt: egyetlen gyártónak sem volt annyi megbízhatósági problémája, mint a Mercedesnek.

Közben a versenytársak sem lopták a napot: a Honda például a tavalyihoz képest 19 lóerőt "javítva" 904 lovas erőforrásokat szállított a BAR csapatnak. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére pedig a korábbi listavezető, a BMW állhat fel, amely idén 906 lóerős motorokat gyártott a Williams számára, de már tavaly is 905-re volt jó.

A negyedik legerősebb gép a Toyotáé volt, 905 lóerővel, ami komoly, 45 lovas javulást jelent a tavalyi évhez képest. A Ferrari 904-gyel csak az ötödik legizmosabb motort tudhatja magáénak, nem sokat fejlődve a tavalyi, 898-as eredményhez képest. A világbajnok Fernando Alonsót foglalkoztató Renault 46 lóerő pluszt nyert idénre, de így is csak a lista hatodik helyezettje 899-cel, ami azonban azt bizonyítja, nem feltétlenül szükséges a legerősebb motor a vb-elsőséghez.

A Red Bull 880 lóerős Cosworth-erőforrása tavalyhoz képest tíz egységet javult, míg a Saubernél 875-ről 878 lóerőre tornászták fel a motor teljesítményét. A Jordan a Toyota tavalyi, 860 lóerős motorjaival suhant idén, míg a Minardi szerény 842 lovas Cosworth-gépekkel száguldhatott, amennyire tudott. A faenzai kiscsapat azonban még ezzel a motorral is komoly fejlődést könyvelhetett el a többek közt Baumgartner Zsolt kormányozta tavalyi, épp 800 lóerős járgány után.
Legfrissebb hírek

Így kell elkezdeni a vb-t! Végh Richárd 0:4-ről fordított az Ázsia-bajnoki ezüstérmes ellen

Birkózás
4 perce

„Már jött is tőle az üzenet” – Ethan Mbappé első élvonalbeli gólja nagyot szólt

Francia labdarúgás
8 perce

Heti program: kezdődik a Bajnokok Ligája alapszakasza; hétvégén topligák, NB I és F1

Minden más foci
24 perce

Amerikai tinédzser győzelmével ért véget a guadalajarai női tenisztorna

Tenisz
29 perce

Huszti Fehérváron edz, de külföldi ajánlatra vár

Labdarúgó NB I
41 perce

Két hét múlva térhet vissza a Camp Nouba a Barca – sajtóhír

Spanyol labdarúgás
1 órája

Több mint fél évszázada fennálló rekordot döntött meg Modric a Bologna elleni meccsen

Olasz labdarúgás
1 órája

Sérülés miatt nem indul 200-on Julien Alfred az atlétikai vb-n

Atlétika
1 órája
Ezek is érdekelhetik