
Az Osztrák Nagydíj szereplői esőre számítottak pénteken, és a második szabadedzésen el is jött a csapadék. Csakhogy nem a szokásos módon, hanem a legextrémebb fajtából: a pálya keleti oldalán vagy húsz percen át szakadt, eláztatva a teljes GP2-es paddockot és a pálya harmadik szektorát, míg a nyugati részen alig esett egy-két csepp, az első szektor szinte teljesen száraz maradt.
A természeti jelenség előtt nyolc percük volt a pilótáknak a száguldásra, Nico Rosberg ezt az időt kihasználva megfutotta a délután leggyorsabb körét. Az 1:07.967 elmaradt a délelőtti csúcsidőtől, de a németet azután sem tudták letaszítani az élről, hogy az edzés végére villámgyorsan felszáradt a pálya, és még volt 15 perc, amely során ugyanolyan tempóban lehetett száguldani, mint az elején.
A korai körét szuperlágy gumikon futó Rosberg a végén ultralágyon nagyon jó részidőt ért el az első két szektorban, de a harmadikban elvette a gázt, így nem javított. Lewis Hamilton ultralágy gumis köre 19 ezredmásodperccel közelítette meg Rosbergét, de lehetett volna jobb is, ha Esteban Gutiérrez nem kerül az angol útjába.
A pályát kettévágó zivatar miatt kettévágott tréning harmadik legjobbja Nico Hülkenberg lett Sebastian Vettel előtt, a Ferrari németje a kavicságyban zárta az edzést, két perccel a vége előtt a kettes kanyar féktávjához érve megpördült az autója, és Vettel semmit sem tehetett a kicsúszás ellen.
Az Osztrák Nagydíj programja szombat 11 órakor folytatódik a 3. szabadedzéssel.
| 1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:07.967 | átlag: 229.134 km/ó | 25 kör | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:07.986 | 0.019 mp h. | 19 | 
| 3. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:08.580 | 0.613 | 28 | 
| 4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.589 | 0.622 | 25 | 
| 5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.649 | 0.682 | 30 | 
| 6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:08.713 | 0.746 | 32 | 
| 7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.761 | 0.794 | 20 | 
| 8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:08.820 | 0.853 | 23 | 
| 9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:08.941 | 0.974 | 24 | 
| 10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:08.994 | 1.027 | 30 | 
| 11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.075 | 1.108 | 26 | 
| 12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:09.184 | 1.217 | 17 | 
| 13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.207 | 1.240 | 26 | 
| 14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.226 | 1.259 | 32 | 
| 15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:09.525 | 1.558 | 19 | 
| 16. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:10.020 | 2.053 | 23 | 
| 17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:10.034 | 2.067 | 20 | 
| 18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:10.138 | 2.171 | 16 | 
| 19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.140 | 2.173 | 19 | 
| 20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:10.400 | 2.433 | 31 | 
| 21. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:10.444 | 2.477 | 22 | 
| 22. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:11.328 | 3.361 | 25 | 
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
15.30 Véget ért az edzés, Rosberg zárt az élen Hamilton előtt.
15.28 Rosberg remek részidők után végül is nem javított, Vettel a kavicságyba csúszott.
15.25 Hülkenberg a harmadik a Force Indiával.
15.21 A következő körében Hamilton 19 ezredre feljött Rosbergre, ezzel második.
15.20 Nem javított, Gutiérrezt utolérve lassítania kellett. 1.1-re van Rosbergtől, aki négy tizeddel maradt el saját legjobbjától.
15.18 Hamilton abszolút legjobb első szektort ment, az angol még az 5. helyen áll.
15.16 Nagy a forgalom, Räikkönen 1:09.9-cel feljött a 8. helyre.
15.13 Vettel 1:12-es kört ment a slickeken.
15.11 Vettel ultralágy gumikon jött ki a pályára.
| JÚLIUS 1., PÉNTEK | 
| 1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:07.373 | 
| 14.00–15.30: 2. szabadedzés | 
| JÚLIUS 2., SZOMBAT | 
| 11.00–12.00: 3. szabadedzés | 
| 14.00–15.00: időmérő edzés | 
| JÚLIUS 3., VASÁRNAP | 
| 14.00: a verseny (71 kör, 307.020 km) rajtja | 
| A KÖVETKEZŐ VERSENYEK | 
| Július 10., 14.00: Brit Nagydíj | 
| Július 24., 14.00: Magyar Nagydíj | 
| Július 31., 14.00: Német Nagydíj | 
15.09 Pérez 1:15-ös kört ment, látszik a száraz ív a pályán.
15.06 A többség megunta a körözést, már csak Pérez van a pályán. Ha felszárad, újabb roham várható.
15.00 Rosberg, Vettel, Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Bottas, Wehrlein, Sainz, Button az első tíz sorrendje, még az első percekben alakult ki. Ha nem szárad fel a pálya, ez nem változik.
14.58 A pilóták a félig vizes pályán 1:17-es köröket futnak, majdnem tíz másodperccel elmaradnak a száraz pályás eredményektől.
14.54 Az intermediate gumikat gyorsan tönkreteszi a pálya, a száraz részen gyorsan kopik, a vizesen a kopott gumi nagyon csúszik.
14.50 Ricciardo jelezte, hogy a kettes kanyarnál teljesen száraz a pálya, helyenként kicsit vizes, és van olyan pont is, ahol folyik a víz.
14.47 Vettel, Sainz, Kvjat és Verstappen is a pályán.
14.45 Az edzés felénél járunk, Ricciardo intermediate gumikon elindult.
14.41 Az eső előtt 42 fokos aszfalt 29 fokosra hűlt.
14.39 A bokszutcában már süt a nap, Toto Wolff Maurizio Arrivabenével beszélget.
14.34 Gőzölög a bukótér és az aszfalt az utolsó előtti kanyarnál.

14.25 Az eső nem mozdul – érdekes, néhány száz méterre a célegyenestől süt a nap.
14.23 A hét fontos hírei:
• Vettel öt rajthelyes büntetést kap.
• Hamilton megkapta utolsó, büntetés nélküli motorját.
• Sainz hosszabbított a Toro Rossóval.
14.22 Az átépítéssel kiküszöbölnék az egyperces kör lehetőségét.
| 58.79 | 1974 | Dijon | Niki Lauda | 
| 1:01.380 | 1982 | Dijon | Alain Prost | 
| 1:02.200 | 1984 | Dijon | Patrick Tambay | 
| 1:02.366 | 1985 | Kyalami | Nigel Mansell | 
| 1:03.07 | 1970 | Watkins Glen | Jacky Ickx | 
| 1:03.62 | 1969 | Watkins Glen | Jochen Rindt | 
| 1:04.20 | 1968 | Watkins Glen | Mario Andretti | 
| 1:04.402 | 1990 | Paul Ricard | Nigel Mansell | 
| 1:04.871 | 1985 | Kyalami | Nelson Piquet | 
| 1:05.48 | 1967 | Watkins Glen | Graham Hill | 
| 1:05.591 | 1985 | Silverstone | Keke Rosberg | 
| 1:05.95 | 1981 | Dijon | Rene Arnoux | 
| 1:06.351 | 1982 | Kyalami | Alain Prost | 
| 1:06.454 | 1987 | Paul Ricard | Nigel Mansell | 
| 1:06.526 | 1986 | Paul Ricard | Ayrton Senna | 
| 1:06.554 | 1983 | Kyalami | Patrick Tambay | 
| 1:06.691 | 1986 | Brands Hatch | Nelson Piquet | 
| 1:07.110 | 1987 | Silverstone | Nelson Piquet | 
| 1:07.110 | 1988 | Silverstone | Gerhard Berger | 
| 1:07.169 | 1985 | Brands Hatch | Ayrton Senna | 
| 1:07.19 | 1979 | Dijon | Jean-Pierre Jabouille | 
| 1:07.203 | 1989 | Paul Ricard | Alain Prost | 
| 1:07.373 | Rosberg mai köre Ausztriában | ||
| 1:07.428 | 1990 | Silverstone | Nigel Mansell | 

14.20 Ami a kettes kanyart illeti, van rá esély, hogy jövőre megszűnik, mert Dietrich Mateschitz szeretné megvásárolni a régi pálya nyugati területét is a stájer hatóságoktól. Ha sikerül nyélbe ütni az üzletet, a régi versenyvonal újraaszfaltozását és a bukóterek kialakítását néhány hónap alatt meg lehet oldani, és a 4326 méteres pálya hossza hat kilométerre nő.
14.15 Feltámadt a szél, most már a pálya teljes egésze ázik. A kettes kanyar is.
14.12 Megállt a felhő. A kettes kanyar lelátóján ülők páholyból nézik a semmit, és hogy pár száz méterrel arrébb annyira esik, hogy a hegyeket sem látni a háttérben.

14.11 Természetesen már senki sincs a pályán.
14.10 Ha ugyanez vasárnap jönne, a verseny 4. körében hatalmas káosz lenne. A harmadik szektorra esőgumi, az első re slick kell.
14.08 Az első szektorban száraz a pálya, a harmadikban szakad az eső. Button megcsúszott, be sem tudott menni a bokszutcába.
14.07 Pérez is kicsúszott, a pálya utolsó szakaszán már esik. De még vannak száraz részek is.
14.06 Räikkönen a kavicságyba csúszott. Átment rajta, a szervizúton visszajött a pályára.
14.03 Rosberg 1:07.967-es körrel nyitott szuperlágy gumikon. A lágy és az ultralágy a másik két keverék.
14.02 Máris nagy a forgalom, csepergő esőről jelentenek.
14.01 A hegyek között gyorsan mozognak a felhők, a pálya egyik szakaszán süt a nap, a másik teljesen árnyékba borult.
14.00 Elkezdődött az edzés.
13.58 Az osztrák pálya újdonsága a kerékvetők külső élére leborított sárga extra rázókő, amely Max Verstappen autóját tönkretette, miután a holland többször is ráfutott.
„Azok a sárga rázókövek nagyon veszélyesek. Hihetetlen!” – méltatlankodott a holland. Erre csak annyit mondtak többen, hogy nem veszélylesek, ha nem mennek rá. Mégiscsak két-három méterre vannak az aszfalt szélétől…
13.56 Csúnya felhők érkeztek a pálya fölé, bármikor eleredhet az eső.
13.55 Köszöntjük olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Osztrák Nagydíj második szabadedzése!








