Tovább kísért a múlt – Zsoldos Barna jegyzete

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2022.06.13. 22:53

Az elmúlt tíz év leforgása alatt negyedszer alkotott annyira gyors autót a Ferrari, amellyel reális esélye lenne megnyerni a Formula–1-es világbajnoki címet, ám ha nem kapja össze magát sürgősen, lehet, hogy negyedszer is a fájó vereség jut neki osztályrészül. A katasztrofális hétvégi azeri vereség – kettős kiesés, kettős Red Bull-diadal – és a nyolcvanpontos konstruktőri hátrány ismeretében már szinte megmosolyogtató, hogy két hónapja sokan még a maranellóiak nyomasztó dominanciájától féltették az F1-et, hiszen azóta homlok­egyenest megváltozott a helyzet.

A csapat színeiben Fernando Alonso 2012-ben 42, Sebastian Vettel 2017-ben 25, 2018-ban pedig 17 ponttal is vezetett a későbbi világbajnokkal szemben, ebben az évben pedig Charles Leclerc 46 pontos előnye fordult 34 egységnyi hátrányba az éllovas Max Verstappenhez képest. És bár minden egyes idénynek megvannak a maga sajátosságai, az elmúlt tíz év három bajnoki vereségében, illetve az idei megtorpanásban is közös, hogy elsősorban nem az autó teljesítményével volt probléma.

A lefelé ívelő időszakokban gyakran a technikai, a műveleti és a stratégiai hibák miatt siklott félre a Ferrari bajnoki hadjárata, melyeket 2012-ben a Red Bull, 2017-ben és 2018-ban pedig a Mercedes használt ki könyörtelenül. Ahhoz, hogy az idei kiemelkedő nyitány után ne az energiaitalos cég csapata örüljön a végén, most már nemcsak hibátlan teljesítményre, hanem szerencsére is szükség lesz – jó hír a maranellóiak szurkolóinak, hogy a hátralévő 14 nagydíj ehhez bőségesen elegendő lehetőséget ad.

A kérdés már csak az, megvan-e még a Ferrariban az a bajnoki DNS, amely annyi dicsőséget hozott a Schumacher-érában. Sokan úgy érvelnek, akkoriban a csapat nemzetközi összetétele (francia csapatfőnök, brit technikai igazgató, dél-afrikai főtervező, német vezérpilóta stb.) volt a sikerek kulcsa, Mattia Binotto azonban nem hisz ebben a teóriában. A jelenlegi csapatfőnök motormérnökként volt tagja annak a szuperbrigádnak, és biztos benne, hogy az akkor szerzett tapasztalatait ebben a jóval „olaszabb” istállóban is kamatoztatni tudja.

A legfontosabb feladatot elvégezte, hiszen erre az évre sikerült gyors konstrukciót alkotniuk, ám a különböző jellegű bosszantó hibák mintha csak a múltból kísértenék tovább a csapatot. Vajon a Ferrari képes lesz átlépni a saját árnyékát?

A csapat színeiben Fernando Alonso 2012-ben 42, Sebastian Vettel 2017-ben 25, 2018-ban pedig 17 ponttal is vezetett a későbbi világbajnokkal szemben, ebben az évben pedig Charles Leclerc 46 pontos előnye fordult 34 egységnyi hátrányba az éllovas Max Verstappenhez képest. És bár minden egyes idénynek megvannak a maga sajátosságai, az elmúlt tíz év három bajnoki vereségében, illetve az idei megtorpanásban is közös, hogy elsősorban nem az autó teljesítményével volt probléma.

A lefelé ívelő időszakokban gyakran a technikai, a műveleti és a stratégiai hibák miatt siklott félre a Ferrari bajnoki hadjárata, melyeket 2012-ben a Red Bull, 2017-ben és 2018-ban pedig a Mercedes használt ki könyörtelenül. Ahhoz, hogy az idei kiemelkedő nyitány után ne az energiaitalos cég csapata örüljön a végén, most már nemcsak hibátlan teljesítményre, hanem szerencsére is szükség lesz – jó hír a maranellóiak szurkolóinak, hogy a hátralévő 14 nagydíj ehhez bőségesen elegendő lehetőséget ad.

A kérdés már csak az, megvan-e még a Ferrariban az a bajnoki DNS, amely annyi dicsőséget hozott a Schumacher-érában. Sokan úgy érvelnek, akkoriban a csapat nemzetközi összetétele (francia csapatfőnök, brit technikai igazgató, dél-afrikai főtervező, német vezérpilóta stb.) volt a sikerek kulcsa, Mattia Binotto azonban nem hisz ebben a teóriában. A jelenlegi csapatfőnök motormérnökként volt tagja annak a szuperbrigádnak, és biztos benne, hogy az akkor szerzett tapasztalatait ebben a jóval „olaszabb” istállóban is kamatoztatni tudja.

A legfontosabb feladatot elvégezte, hiszen erre az évre sikerült gyors konstrukciót alkotniuk, ám a különböző jellegű bosszantó hibák mintha csak a múltból kísértenék tovább a csapatot. Vajon a Ferrari képes lesz átlépni a saját árnyékát?

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!

Legfrissebb hírek

Régi ismerősök – Smahulya Ádám jegyzete

Bajnokok Ligája
15 órája

Van tűz – Mohai Dominik jegyzete

Labdarúgó NB I
2025.11.02. 23:21

Gólok és cipők – Szöllősi György jegyzete

Spanyol labdarúgás
2025.11.01. 23:31

Valami félrecsúszott – Kapolcsi-Szabó Bence jegyzete

Jégkorong
2025.10.30. 23:11

Kösz a tavaszt, szevasz! – Bodnár Zalán jegyzete

Labdarúgó NB I
2025.10.29. 23:33

A lámpagyújtogató – Kovács Erika jegyzete

Téli sportok
2025.10.29. 07:20

Tanár úr – Somogyi Zsolt jegyzete

Labdarúgó NB I
2025.10.28. 06:34

Temetni veszélyes – Malonyai Péter jegyzete

Angol labdarúgás
2025.10.26. 23:27
Ezek is érdekelhetik