Verstappen az élen, két Ferrari a top 3-ban a spielbergi időmérő előtt

| JÚNIUS 30., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
| Időmérő: 17.00–18.00 | |||||
| JÚLIUS 1., SZOMBAT | |||||
| Sprintkvalifikáció: 12.00–12.44 | |||||
| Sprint: 16.30–17.00 | |||||
| JÚLIUS 2., VASÁRNAP | |||||
| A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
| Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
| Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Egy szabad hétvége után folytatódott a bajnokság, a mezőny Kanada után Ausztria felé vette az irányt, ahol az első és egyetlen szabadedzéssel vette kezdetét az év második sprintes hétvégéjének programja.
Az egyéni vb-összetettben fölényesen vezető Max Verstappen fő esélyesként érkezhetett csapata hazai nagydíjára, míg többek között a Ferrari és a McLaren fejlesztési csomaggal készült az idény kilencedik állomására.
Az első próbálkozásokat követően kisebb meglepetésre Lewis Hamilton állt az időlista élén, a Mercedes brit versenyzője közel két tizeddel előzte meg Verstappent, méghozzá ugyanazon a keveréken, míg a harmadik Fernando Alonso lemaradása 240 ezred volt úgy, hogy az eggyel lágyabb Pirelliken érte el a legjobbját.
Negyedikként a csütörtöki sajtónapot rosszullét miatt kihagyó Sergio Pérez érkezett, míg az első ötöst Alexander Albon tette teljessé a Williams volánja mögött. A sorrend a top 5-ben a félidőben is változatlan volt, hiszen az első próbakörök után a hosszabb etapok kerültek a főszerepbe.
Az első gyors körök csak nem sokkal tíz perccel a vége előtt jöttek el, igaz, míg egyesek nem igazán tudtak javulni a piros jelzésű Pirelliken, Verstappen inkább úgy határozott, fel sem teszi a lágyakat, helyette a közepesen teljesítette az időmérős szimulációját.
Ez végül jó döntésnek bizonyult a forró aszfalton, hiszen a hollandnak többszöri próbálkozás után is sikerült javulnia, és az utolsó pillanatokban átvette a vezetést. Az 1:05.742-es idejénél már senki sem tudott jobbat futni, így az élen zárta az egyetlen szabadedzést.
A Red Bull-ost Carlos Sainz Jr. vezérletével a Ferrari kettőse követte már a lágyakon, majd Hamilton és Pérez egészítette ki az első ötöst. Hatodikként Lance Stroll zárt közel 6 tizedes hátránnyal, mögötte Kevin Magnussen, Alonso, George Russell, valamint Csou Kuan-jü zárta az első tízes sorát.
A továbbfejlesztett McLarennel tesztelő Lando Norris az utolsó helyen végzett, míg a márkatársOscar Piastri a tizenkettedik lett.
Folytatás 17 órakor az időmérővel.
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:05.742 | átlag: 236.451 km/ó | 30 kör |
| 2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:05.983 | 0.241 mp h. | 32 |
| 3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.012 | 0.270 | 33 |
| 4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:06.251 | 0.509 | 34 |
| 5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:06.262 | 0.520 | 32 |
| 6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:06.340 | 0.598 | 29 |
| 7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:06.497 | 0.755 | 27 |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:06.656 | 0.914 | 31 |
| 9. | George Russell | brit | Mercedes | 1:06.696 | 0.954 | 28 |
| 10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.780 | 1.038 | 33 |
| 11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:06.794 | 1.052 | 23 |
| 12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.809 | 1.067 | 36 |
| 13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:06.846 | 1.104 | 30 |
| 14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.847 | 1.105 | 33 |
| 15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:06.985 | 1.243 | 34 |
| 16. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:07.017 | 1.275 | 36 |
| 17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:07.018 | 1.276 | 25 |
| 18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:07.202 | 1.460 | 30 |
| 19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:07.287 | 1.545 | 28 |
| 20. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:07.368 | 1.626 | 20 |








