2002 baljós árnyai?
Amikor Ausztrál Nagydíj szabadedzései, valamint az időmérő edzés is a Ferrari elképesztő fölényét hozták, mindenki, aki magának a Formula-1-nek szurkol, reménykedett és nyugtatgatta magát: majd a versenyen kiderül, hogy a többiek más taktikával, több benzinnel edzettek, ezért tudtak Schumacherék ennyivel gyorsabbak lenni; a versenyen majd minden más lesz, folytatódik a 2003-ban megszokott kiélezett küzdelem. Nos a remény a 10. körben halt meg, amikor Giancarlo Fisichella után másodikként Juan Pablo Montoya, majd Ralf Schumacher is beállt a boxutcába tankolni&

Schumachernek minden oka megvan az örömre

Schumachernek minden oka megvan az örömre
Zsolt kiesésekor már Kimi Räikkönen sem volt versenyben: a rajt óta ádáz küzdelmet vívott a sauberes Felipe Massával, és mikor a brazil a 9. körben kifékezte, a McLaren kicsúszott és addig sem tökéletesen működő motorja felmondta a szolgálatot, Räikönnen tehát kiállni kényszerült.
Közben a Ferrarik egyre nagyobb előnnyel vezették az Ausztrál Nagydíjat, őket távolról Fernando Alonso követte, majd Button és Ralf Schumacher következett. A tankolási taktikákra hamar fény derült, mikor Juan Pablo Montoya a 10. körben a boxba látogatott, majd a következő körökben követte őt Barrichello, Alonso, Michael Schumacher, Trulli, és Ralf Schumacher is. Amikor a 14. körben Coulthard is a boxba hajtott, majd 11 másodpercig tartó tankolás után visszatért világossá vált, hogy a McLaren kivételével minden élcsapat három kiállásos stratégiát választott.

Montoyának már kevésbé
Az állás ezután már nem változott a célig. Michael Schumacher rajt-cél győzelmet aratva, magabiztosan 1:24.125 perces fantasztikus körrekorddal nyerte meg a 2004-es idénynyitót csapattársa Barrichello előtt. - Nem szabad túl sok következtetést levonni az idényre vonatkozóan, hiszen a következő futam, Malajzia korábban nem kedvezett nekünk. Ha ott is ekkora előnyünk lesz, akkor jók a kilátásaink – mondta Schumacher. Várjunk tehát addig, bár a 2002-es esztendőt idéző Ausztrál Nagydíj után nem lehet túl sok illúziónk: a többieknek óriásit kellene fejlődniük addig, hiszen a körönkénti egy másodperces hátrány ledolgozása a feladat. Amit ebből a futamból megállapíthattunk: a téli tesztelések során szenzációs formát mutató BAR-Hondával valóban számolni kell, elsősorban a harapós versenyzőként ismert Jenson Buttonnal a volánnál, de a Melbourne-ben 9. helyet szerző Szato is szerezhet meglepetéseket, ahogyan tette azt tavaly Szuzukában. Alonso újabb dobogós helyet szerzett a továbbra is jónak tűnő Renault-val, fél perccel megverve mindkét Williams-BMW-t, akik már a forró Malajziára és Bahreinre készülnek. A Jaguar Mark Webber kiesése ellenére úgy véljük jó úton halad, hiszen amíg versenyben volt igen gyorsnak bizonyult (a 6. legjobb köridő volt az övé). A McLaren beváltotta Kimi Räikkönen jóslatait, aki megbízhatósági problémákra panaszkodott, de a teljesítményt elnézve az MP 4/19 egyébként sem tűnik az igazinak. Kijelenthetjük: katasztrofálisan kezdődött az idény a wokingi team számára és a Toyota embereinek fejében is hasonló gondolatok kavaroghatnak, bár ők legalább mindkét autóval célba értek.
Folytatás két hét múlva a Malajziai Nagydíjjal, ami reményeink szerint izgalmasabb és kiegyensúlyozottabb küzdelmet hoz majd. Ehhez azonban a Ferrarit üldözőknek fel kellene ébredniük téli álmukból.
20. Ausztrál Nagydíj, Melbourne (58 kör)
1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:24:15.757
2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 13.6 másodperc hátrány
3. Alonso (spanyol, Renault, M) 34.6 mp h.
4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:00.4 perc h.
5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:08.500 p. h.
6. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:10.500 p. h.
7. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör hátrány
8. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 k. h.
9. Szato (japán, BAR-Honda) 1 k. h.
10. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1 k. h.
11. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 2 k. h.
12. da Matta (brazil, Toyota) 2 k. h.
13. Panis (francia, Toyota) 2 k. h.
14. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 3 k. h.
... Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi-Cosworth, B) technikai hiba miatt nem ért célba
NSO-összeállítás:Ausztrál Nagydíj
NSO-adatbank:Csapatok, pilóták - 2004
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





