A menedzser szerint Ralf a Renault-hoz igazol
Még jóformán meg sem emészthettük igazán az idénynyitó unalma okozta döbbenetet, a Formula1 világában már mindenki másról beszél. A hétfő esti bombahír szerint Ralf Schumacher az idény végén elhagyja a Williams-BMW-t és a legdinamikusabban fejlődő (na jó, a Ferrari után) csapathoz, a Renault-hoz igazol.

Mit tegyen szegény Ralf?

Mit tegyen szegény Ralf?
Ralf szerződéshosszabbítási tárgyalásai már régóta zátonyra futottak Frank Williamsszel. Az ok a szokásos Frank Williams-féle tárgyalási stratégiában keresendő: a pilóta több pénzt kér, mint a csapat adni akar, így mehet amerre lát.
A jólértesültek korábban több csapat nevét is bedobták a köztudatba, ezek közül a Toyota tűnt a legkomolyabb variációnak, de tegnaptól már ez sem állja meg a helyét, hiszen Weber úr a következőket nyilatkozta: - Minden részletben megegyeztünk Flavio Briatoréval (a Renault csapatfőnöke – a szerk.). A szerződés aláírása csupán puszta formalitás. Weber és Briatore egyébként minimum egy jó üzletet már kötöttek egymással: ő a menedzsere ugyanis az 1991-ben Spában a Jordan csapatban bemutatkozó Michael Schumachernek is, akit egy futammal később már a Briatore igazgatta Benettonban láttuk viszont, néhány évvel később pedig két világbajnokságot is nyertek együtt.
Ha valóban létrejön az átigazolás, akkor elmondhatjuk, hogy Ralf Schumacher a lehető legjobban jön ki a Williamsnél átélt "szenvedéséből", amelyből állítása szerint már igencsak elege lehetett: - Jóllehet a menedzseremmel együtt nehezen hagynánk el barátainkat a BMW-nél, mégis megtörténhet. Szomorú lennék, de nem tűrhetem azt, ahogyan a Williamsnél bántak velem – önérzeteskedett a kis Schumi. A csapaton belüli helyzetét csapattársa, Juan Pablo Montoya sem könnyíti meg, akit szinte senki nem szeretne szomszédnak. Montoyával több ízben is konfliktusba kerültek, legutóbb épp az Ausztrál Nagydíjon, amikor a kolumbiai megelőzte Schumachert, majd megjegyezte, hogy az öt lehagyott pilóta közül egyedül a csapattárssal értek össze az autóik, mert az nem volt elég körültekintő. Ehhez hasonló esetekből származó konfliktusa már számtalanszor volt a két pilótának, és Ralf helyzetét az is rontja, hogy inkább Juan Pablo az, aki a versenyképesebb pilóta benyomását kelti. A kolumbiainak tavaly a világbajnoki címre is esélye volt, és az amerikai CART-bajnokságból egy harciasabb stílust hozott át az F1-be, amellyel jóval népszerűbb, mint a kissé szürke kis Schumi.

"Ralfot akarjuk!"
Hogy mégis miért állította Willi Weber a fentieket a Bildnek? Talán csak taktikázott, talán így szeretné Frank Williamséket jobb belátásra bírni, hogy vegyék észre, mennyire jó pilótájuk van, akiért csak úgy kapkod a konkurencia. Mert ha nem sietnek, Ralf jövőre egy Renault-ban fog revansot venni, amely már idén is a Williams előtt jár. Az azonban tény, hogy Frank Williamst eddig egy dologban biztosan nem sikerült sarokba szorítani: a fizetésekkel. Elküldött ő ezügyben már néhány világbajnokot is a csapattól, mint Nigel Mansellt vagy Damon Hillt. A mi véleményünk az, hogy Willi Weber inkább a saját, mintsem pilótája érdekeit képviseli, hiszen a fizetéséből minden bizonnyal százalékos részesedést kap. Ralf ugyanis azt is kijelentette már többször, hogy ő nem egy pénzsóvár, és a jelenlegi keresete (kb. 15 millió dollár évente) feléért is szívesen autóba ülne. Ha ezt elhisszük neki, akkor azt tanácsoljuk, hogy csapat helyett inkább menedzsert cseréljen.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





