Futam, csak ínyenceknek
Az öntörvényű tehénpásztor fütyült a sípoló sportbírókra, és hajtotta a teheneket. Amikor már jó néhányan rohantak felé, ordítva adva a tudtára, hogy éppen a tesztpályán sétálgat, és könnyen előfordulhat, hogy nagy sebességgel szembejön egy versenyautó, mormogott valamit a bajusza alatt, és leterelte az útról az állatokat. Éppen időben, mert néhány másodperccel később már száguldott is óriási porfelhőt hagyva maga mögött az egyik N-csoportos versenyző.

A mezôny többi tagjával együtt a Citroent kormányzó Carlos Sainznak is szerencséje volt – nem kellett teheneket kerülgetnie

A mezôny többi tagjával együtt a Citroent kormányzó Carlos Sainznak is szerencséje volt – nem kellett teheneket kerülgetnie
A gyorsasági szakaszokról egyébként a többiek is jó véleménnyel voltak, és ebben valószínűleg az is közrejátszik, hogy nagyon várták már az idény első murvás viadalát. Márpedig a León környéki hegyekben kijelölt gyorsasági szakaszok csodás élményt nyújtanak nemcsak a szurkolóknak, hanem a versenyzőknek is.
Van itt minden: széles és gyors utak (az átlagsebesség várhatóan elég magas lesz), s ugyanúgy előfordulnak szűk, technikás szakaszok, olyan gödrökkel és sziklákkal, amelyek leginkább a legendás kenyai Szafari-ralikra emlékeztetik az embert. No meg por dögivel – úgyhogy ez a verseny tényleg csak az ínyenceknek ajánlott, s azoknak, akiknek az a perverziójuk, hogy órákat állnak áthatolhatatlan porfelhőben.
A Mexikó-rali egyik érdekessége (már persze azonkívül, hogy először szerepel a világbajnoki sorozatban) Harri Rovanperä visszatérése a Peugeot-hoz. Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, a tehetséges finn pilótától az év elején megvált a francia istálló, mondván, jó lesz neki Freddy Loix. Aztán nem lett jó, és – bár még csak a harmadik futamnál tartunk – újra feltűnt a csapatnál Rovanperä. Persze most mondhatják az okosok, hogy csak azért, mert két éve megnyerte a mexikói viadalt, és sok tapasztalatot szerzett a pályákról, de tudjuk, hogy manapság a szakaszok megismerése nem lehet gond a gyári pilóták számára.
Szóval két finn a csapatban, amely végre megpróbálja megszerezni az idei első futamgyőzelmét, hiszen egyértelmű célja 2004-ben: visszahódítani a gyártó-világbajnoki címet a Citroentől. Nos, az első napon egyik francia team sem lesz túl jó helyzetben, hiszen péntek reggel az összetettben maximális pontszámmal vezető Sebastien Loeb indult elsőként, míg a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm másodikként. Ez pedig azt jelenti, hogy ők "takarították" az utat a többiek előtt.
Az N-csoportban legalább akkora küzdelem várható, mint az abszolútban, már csak azért is, mert a gyári támogatású Mitsubishi-alakulat nem nézheti tétlenül, hogy egy privát csapat – esetünkben az OMV World Rally Team – versenyzője vezesse a pontversenyt. Márpedig Jani Paasonen volt olyan "szemtelen", és megnyerte a Svéd Ralit, ráadásul olyan csapattársa van, mint a magyar szukolók körében is jól ismert Manfred Stohl, aki egy kis WRC-s kitérő után most újra az N-csoportot erősíti, és szintén éhes a sikerre. Ráadásul tőle tényleg tartania kell mindenkinek, hiszen 2000-ben a kategória világbajnoka volt, és azóta mit sem kopott a tudása.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





