Räikkönené a legjobb idő, Ferrari-mentes dobogó

KRASZ EMILKRASZ EMIL
Vágólapra másolva!
2004.03.19. 11:32
Címkék
A nap második szabadedzésén aztán jókorát változott a helyzet az elsőhöz képest: Michael Schumacher és Rubens Barrichello még a dobogóra sem fért, azon ugyanis sorrendben Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher és Mark Webber osztozott. Baumgartner négy másodpercet javítva idején egy pozícióval került előrébb.

Szavazás

Ki nyer Malajziában?

Írja be az itt látható számot!

Szavazás

Ki nyer Malajziában?

Írja be az itt látható számot!


Szavazás

Mit vár Baumgartnertől?

Írja be az itt látható számot!


1. szabadedzés
Sepang
Dúl a belviszály a Williamsnél
Esőt jósolnak Sepangban
Négy kritikus pont

Csapatok, pilóták - 2004

Hiába tett meg a hatszoros világbajnok német pilóta huszonkét kört a második szabadedzésen és futott ismét a régi rekordon belüli időt, ezúttal nem sikerült a vízválasztónak is beillő 1:35 perc alá kerülnie. Ám ez csupán az egyik változás volt számára az első szabadedzéshez képest, hiszen ezúttal ketten mégis átlépték ezt az ominózus időhatárt. Ráadásul 1:35-on túl, de a jaguáros Webber is beelőzött, így Michael Schumacher még a képzeletbeli dobogóról is leszorult.
A Ferrari számára a másik, ha nem is arculcsapásnak is beillő, ám mindenképpen figyelemfelkeltő dolog volt, hogy a csapat másik – második? – pilótája, a brazil Barrichelo tizenkilenc kör megtétele után csak a tizedik időt futotta.
A második szabadedzés – amelyen hasonlóan az elsőhöz, ezúttal is huszonöt pilóta tesztelte magát, autóját és a pályát - mindenképpen a finn Kimi Räikkönené, aki tizenhét kör alatt a pályán valaha mért leggyorsabb kört futotta. Bizonyítva egyrészt tehetségét, rátermettségét, másrészt pedig, hogy az olasz csapatnak és pilótáinak minden híreszteléssel, jósolással és meglátással ellentétben igenis vannak potenciális, versenyképes riválisai.
A Mc-Laren-Mercedes finn versenyzőjén kívül illik megemlíteni egy másik csapat, a Williams-BMW két pilótáját, akik a második és az ötödik időket érték el, ezzel is tudatosítva az élmezőnyben: bizony velük is érdemben kell számolni.
Baumgartner Zsolt ezúttal tíz kört tett meg, négy másodpercet javított az első szabadedzésen mért legjobb idején. Ez ahhoz volt elég, hogy egy pozíciót előre lépve a huszonkettedikként zárja a mai napot.
Csapattársa, az olasz Gianmaria Bruni továbbra is megelőzi ugyan, ám a rivális Jordan három alkalmazottja közül kettő sikerült lehagyniuk, miként a Minardi tesztpilótáját, a belga Bas Leinderst is, aki ahogy az első, úgy a második szabadedzést is az utolsó helyen zárta.

Baumgartner elégedett

Baumgartner Zsolt a két szabadedzést követően elégedetten nyilatkozott a Minardi-Costworth legutóbbi, ausztrál futamon gyengén muzsikáló autóiról. Az első szabadedzés a biztonság és a pálya minél alaposabb megismerésének jegyében telt, használt gumikkal, kímélő üzemmódban. A beállításoknak és az új gumiknak köszönhetően a második szabadedzésen másodperceket javított korábbi köridején, de összességében is megbízhatóbbnak érezte maga alatt a versenyautót, mint legutóbb. Saját teljesítményéről nem nyilatkozott maximális elégedettséggel, hiszen amikor leggyorsabb köridejét futotta, a hajrában vezetési hibát vétett, minek következtében majdnem keresztbefordult a pályán. A technikai személyzet szerint mindez egy másodperces mínuszt jelentett számára. Ám így sincs oka kizárólag bosszúságra, hiszen két Jordan-autót megelőzött a háromból.
Sepang, Malajziai Nagydíj, második szabadedzés:
1. K. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:34.395 p
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:34.693
3. M. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:35.054
4. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:35.094
5. J. P. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:35.100
6. J. Trulli (olasz, Renault) 1:35.115
7. F. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:35.288
8. F. Alonso (spanyol, Renault) 1:35.300
9. D. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:35.301
10. R. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:35.373
11. J. Button (angol, BAR-Honda) 1:35.407
12. O. Panis (francia, Toyota) 1:35.524
13. R. Zonta (brazil, Toyota) 1:35.850
14. C. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:35.996
15. Sz. Takuma (japán, BAR-Honda) 1:36.292
16. G. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:36.353
17. A. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:36.708
18. B. Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth) 1:36.883
19. C. Da Matta (brazil, Toyota) 1:36.907
20. N. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:37.725
21. G. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:37.818
22. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:38.588
23. T. Glock (német, Jordan-Ford) 1:38.796
24. G. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:39.324
25. B. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:41.485
Legfrissebb hírek

Elképesztő kapusteljesítmény a Storhamar mérkőzésén a női kézilabda BL-ben

Kézilabda
11 perce

Hátrányba került, mégis veretlen maradt a St. Pauli

Német labdarúgás
25 perce

Bukarestben is kikapott a Ferencváros a női kézi BL-ben

Kézilabda
27 perce

PL: Manchester City–Manchester United

Angol labdarúgás
44 perce

Csodák csodája: a magyar olimpiatörténet legnagyobb pillanatai – 13. rész: Repka Attila

Egyéb egyéni
57 perce

Simán megverte a Leccét az Atalanta, egy gól is elég volt Pisában az Udinesének

Olasz labdarúgás
59 perce

Szalah 95. percben lőtt tizenegyesgóljával maradt százszázalékos a Liverpool

Angol labdarúgás
1 órája

Szuperliga: Topolya–Mladoszt

Minden más foci
1 órája
Ezek is érdekelhetik