Az NSO ajánlja:
Rali-ob: futamról futamra
Abszolút magyar ralibajnokok
Herczig végre a kocsi tetején
"Te, Imi, én megfogadtam, ha egyszer eljutok idáig, akkor felállok a kocsi tetejére, mert eddig még sohasem álltam ott" mondta Herczig Norbert a Veszprém-rali céljában, ahová abszolút első helyezettként érkezett.
"Jó, jó – nyugtatgatta a navigátor, Tóth Imre –, csak óvatosan, mert három kiló egy szélvédő…" Herczig – nem feledve a háromszázezer forinos rizikófaktort – úgy lépett fel a Skoda Octavia motorháztetejére, mintha tojásokon lépkedne, és ugyanígy tett Tóth Imre is, majd jött a csapat összes tagja, és számtalan üveg pezsgőt zúdított a pályafutása első közös győzelmét megszerző párosra.
De menjünk sorjában! Herczigék az első helyről kezdték a napot, az előnyük azonban nem volt számottevő, ráadásul nem más lihegett a nyakukban, mint a murván általában brillírozó Szabó Gergő, valamint a bajnoki címvédő Benik Balázs. Szóval, nagyon észnél kellett lenniük, ha nyerni akartak. "A nap elején még kiegyeztem volna a dobogós helyezéssel is, ám amikor már csak két gyorsasági szakasz volt hátra, és még mindig vezettünk, elkezdtem izgulni. Akkor ugyanis már volt mit veszítenünk – mondta Herczig. – Kicsit taktikai küzdelem is volt ez, és Imi rutinja sokat segített. Ahol kellett, átzavart, ahol kellett, visszafogott. Megküzdöttünk ezért az első helyért, bár az is kellett a sikerünkhöz, hogy a többieknek ilyen sok gondjuk legyen."
Benik–Szabó csata a második helyért

Herczig Norbert „csak” dobogós helyezés reményében kezdte a vasárnapot, de evés közben megjött az étvágya (Fotó: Danis Barna)
A történtek ellenére izgalmas volt a küzdelem a dobogós helyezésekért. Egyrészt azért, mert Benik Balázs a szombati borulása után mindent megtett, hogy a lehető legtöbb pontot vigye haza, másrészt mert Szabó Gergő autója végre úgy muzsikált, ahogyan mindig is kellett volna, úgyhogy a közönségkedvenc pilóta is beleszólt a pozícióharcba.
S hogy végül mi döntött Benik javára az "ezüstcsatában"? Szerinte az, hogy az utolsó körre lett olyan az autó, amilyennek már az elején is lennie kellett volna (eleinte gond volt a hajtással, a váltóval, a differenciálművel).
Szabó nem kereste az okokat, hanem inkább a tőle megszokott vidámsággal fogadta a harmadik helyet. Élvezte az egész versenyt, és számára ez mindennél többet ér. A végén egyébként már nem kockáztatott, mert Aschenbrenner György nagyon a nyakán volt, gondolta, többet ér egy biztos harmadik hely, mint egy bizonytalan második. ---- Asi ezen a napon már nem csinált semmi különöset: tartotta a pozícióját. Persze, tőle most ez is hőstett, hiszen nincs egy hete, hogy megműtötték az epéjét, csoda, hogy egyáltalán autóba tudott ülni. De ha már itt volt, megnyerte az A8-as kategória küzdelmeit, igaz, nem olyan simán, mint eddig. És ebben nemcsak a betegségének volt szerepe, hanem annak is, hogy Turán Frigyes nagyon felgyorsult az idény közepére. Sajnos, a végső tűzpárbaj ezúttal elmaradt, mert Turán a sólyi szakaszon megütötte az autója elejét, amitől elállítódott a futómű. A szerviz három perccel tovább tartott, mint kellett volna, és a harminc másodperces büntetés után már nem volt értelme sietni.
Az N-csoportban szinte végig Hideg Krisztián uralta a mezőnyt, már másfél perc is volt az előnye, amikor az első napon eltört az osztómű. Még így is maradt fél perc, úgyhogy Hideg nem aggódott nagyon, hanem igyekezett megismételni a szombathelyi győzelmét. És sikerült is volna, ha az utolsó gyorsasági szakaszon a Mitsubishi nem makacsolja meg magát. Csakhogy a technika ördöge ezúttal semmibe vette a hihetetlen akaraterőt. Hideg a pálya széléről nézte végig, amint a bajnoki címvédő Spitzmüller Csaba elsőként gurult be a célba. Persze, azért az sem volt egy húsvéti körmenet, mert Spitzmüllernek nemrég tört el a kulcscsontja és az egyik ujja, amely még mindig nem gyógyult meg teljesen. "Rázós és fájós" – így jellemezte a győztes a pályát, és ez alighanem mindent elárul az érzelmeiről. Mögötte óriási küzdelem zajlott a további dobogós pozíciókért, amelyből végül Botka Krisztián került ki győztesen Hideg János ellenében. Akik nem tudnák, azoknak eláruljuk, nem véletlen a névazonosság, a dobogó harmadik fokát elfoglaló Hideg János Krisztián édesapja, 53 éves, többszörös abszolút bajnok versenyző, aki hosszú idő után először ült ütőképes versenyautóban. És bizonyította, hogy a tudása semmit sem kopott az utóbbi esztendőkben.
Bútor még mindig százszázalékos
A Szuper1600-as géposztályban Bútor Róbertnek az első néhány szakaszon sietnie kellett, mert az elején Ollé Sándor gyorsabb volt nála, és nem tudta, mi jöhet még. Utóbb azonban visszaállt a megszokott rend: Bútor uralta a mezőnyt, és még csak a közelébe sem ért senki. (A szombati borulása után egyébként Ollénak vasárnap sem volt szerencséje, most ki is esett.) Szóval Bútor megszerezte idei ötödik kategóriagyőzelmét, és még az is belefért, hogy a záró napon a sólyi szakaszon "nekiugrott" egy fatuskónak, és elhajlította a bal első futóművet. A szakasz végén navigátorával, Tóth Vilmossal nekiugrottak pajszerrel, visszahajlítgatták, majd mentek tovább. És nyertek, ami azt jelenti, hogy továbbra is százszázalékosak. A második helyért a címvédő mögött Keller Péter csatázott Kakuszi Zsolttal, és végül előbbi járt sikerrel. Úgy is mondhatnánk: az volt a befutó, akinek kevesebb gondja volt. A fékhiba, úgy látszik, nem annyira súlyos probléma, mint a defekt és a kormányműtörés elegye. Utóbbi Kakuszit sújtotta, úgyhogy ezúttal Kelleré lett az ezüstérem.
Az összetettben Benik Balázs most már egyedül vezeti a pontversenyt, 11 ponttal Aschenbrenner előtt. Folytatás négy hét múlva Budapesten. ---- Abszolút végeredmény: 1. Herczig Norbert, Tóth Imre (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC) 1:26:26.2, 2. Benik, Rácz (OMV Benik Rallye Team, Ford Focus WRC) 18.4 másodperc hátrány, 3. Szabó G., Kerék B. (B! Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 19.6 mp h., 4. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 26.7 mp h., 5. Turán, Csökő (Turán Autósport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:32.4 p h., 6. Spitzmüller, Bahor (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 5:42.2 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








