Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
Európai Nagydíj; pályarajz, program, korábbi győztesek, idei eredmények
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Futamról futamra, 2005
Formula-1 adatbank
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Technikai sportok lexikon
Meddig tart a jégkorszak?
Kimi Räikkönen, egyre többet skandált becenevén a Jégember, az elmúlt időszakban megállíthatatlannak tűnik, a McLaren finn pilótáját a jelek szerint csak a technika ördöge fékezheti meg. Ám a Formula-1 örökös főgonosza a San Marinó-i Nagydíj óta elkerüli a versenyzőt, aki a barcelonai és monacói győzelmének köszönhetően feljött Fernando Alonso mögé a vb-pontverseny második helyére.

Tegye fel a kezét, aki komolyan gondolja, hogy még az idén világbajnok lesz! – Räikkönennek a legutóbbi hetekben nem volt komoly vetélytársa, és könnyenelképzelhetô, hogy a finn hamarosan ledolgozza Alonsóval szembeni, jelenleg 22 pontos hátrányát

Tegye fel a kezét, aki komolyan gondolja, hogy még az idén világbajnok lesz! – Räikkönennek a legutóbbi hetekben nem volt komoly vetélytársa, és könnyenelképzelhetô, hogy a finn hamarosan ledolgozza Alonsóval szembeni, jelenleg 22 pontos hátrányát
A spanyol a hercegségben igen sebezhetőnek tűnt, és megvan az esély arra, hogy a Nürburgringen is többen megverjék a Renault ászát, aki az idén először Monacóban csúszott le a dobogóról. Ebben az esetben pedig Räikkönen a győzelmével tovább faraghatja jelenleg 22 pontos hátrányát, és könnyen elképzelhető, hogy legkésőbb a nyár közepére befogja jelenlegi legnagyobb vetélytársát. Az időjósok kánikulát várnak, ami a Michelin-gumikon száguldók számára kedvező, a Ferrarinak viszont rémhír a hőségben eddig rendre kikészülő Bridgestone-gumijai miatt. Persze az időjárás nem rendelésre változik, Monacóban is alaposan melléfogtak, akik biztosra ígérték a zivatart.
Räikkönennek mindenesetre eszébe sem jut, hogy megfoghatják a Nürburgringen. "Nagyon örülök annak, hogy a remekül sikerült monacói futam után azonnal jön a nürburgringi verseny. Az MP4-20-as nagyon jól működik, biztos, hogy megint versenyképesek leszünk. Nagy élmény itt versenyezni, bízom benne, hogy a Mercedes-Benz hazájában győzelemmel tiszteljük meg a motorszállítónkat" - fogalmazott Räikkönen, aki Mika Häkkinen 1998-as sorozata óta az első triplázó mclarenes lehet.
Martin Whitmarsh, a McLaren sportigazgatója nem kétli, hogy Räikkönen lesz a leggyorsabb, és reméli, a BAR visszatérésével növekszik csapata és a Renault közötti távolság. "Üdvözöljük újra a fedélzeten a BAR-t, és nagyon reméljük, hogy versenyképes lesz. Bízunk benne, hogy pilótái képesek lesznek legyőzni a Renault versenyzőit, ugyanakkor a mieink mögött maradnak" - fogalmazott Whitmarsh. A csapat elöljárója viszszaemlékezett az év eleji pletykákra is, amelyek szerint a finn inkább a kocsmázással volt elfoglalva, mint a versenyzéssel, és elmondta, büszke a pilótára, mivel mindezek után össze tudta szedni magát.

Montoyát biztosan aggasztja, hogy társa akkor lendült bele, amikor ô a vállát törte
A wokingi csapat szerint Montoya lehet a legveszélyesebb Räikkönenre a Nürburgringen, de a Williams szerint a közeljövőben ez megváltozik majd. "A Monacói Nagydíj fordulópont volt a csapat idényében. Az első három versenyen átélt szenvedés után ütőképessé váltunk, és már nem sok választ el minket attól, hogy a győzelemért csatázzunk" - fogalmazott Sir Frank Williams csapattulajdonos. Sam Michael, a csapat technikai igazgatója szerint azonban erre az Eifel-hegységben még nem kerül sor. "A monacói verseny jót tett a csapat önbizalmának, de a Nürburgringen sokkal nehezebb dolgunk lesz, és úgy vélem, hamar elfelejtjük a monte-carlói eredményt" - vélekedett Michael.
Szavazás
A Nürburgringen már csak szombat délután lesz hivatalos időmérő edzés, amelyen a pilóták az előző verseny végeredményének fordított sorrendjében indulnak. Tankolni az edzés és a verseny között nem lehet, a pilóták annyi üzemanyaggal az autójukban teljesítik az időmérőt, amennyi a futamon az első boxkiállásukig kell nekik.
15. Európai Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es világbajnokság 7. állomása, Nürburgring
A menetrend. Péntek. 11: 1. szabadedzés, 14: 2. szabadedzés (tv: DSF, 17, 20 - felvételről). Szombat. 9: 3. szabadedzés (tv: DSF - élő), 10.15: 4. szabadedzés (tv: RTL, 11 - felvételről), 13: hivatalos időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 14: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






