Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
Az Egyesült Államok Nagydíja &
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Futamról futamra, 2005
Technikai sportok lexikon
Csonka lehet a indianapolisi mezőny
Jarno Trullié lett a rajtelsőség Indianapolisban, de nem biztos, hogy a Toyota első pole pozícióját megszerző olasz pilóta élhet is a remek rajthely kínálta lehetőséggel. Ralf Schumacher pénteki balesete óta ugyanis pánik van a Michelin-táborban, és még az sem zárható ki, hogy a francia gumigyár némelyik - vagy összes - partnere visszalép a mai versenytől.

A Renault már csomagol? A Michelin rossz abroncsokat szállított Indianapolisba, a Renault ezért komolyan fontolgatja, hogy visszalép

A Renault már csomagol? A Michelin rossz abroncsokat szállított Indianapolisba, a Renault ezért komolyan fontolgatja, hogy visszalép
"Indianapolisban és a clermont-ferrand-i gyárban is számos elemzést végeztünk, de nem tudjuk biztosan, mi okozta Ralf Schumacher defektjét" - vallotta be Nick Shorrock, a Michelin Formula-1-es programjának vezetője tegnap reggel az Indianapolis Motor Speedwayen. A Toyota német pilótájának falhoz csapódását követően a Michelin tanácsokkal látta el a csapatokat (a Renault-t, a McLarent, a Williamst, a Red Bullt, a Toyotát, a BAR-t és a Saubert), hogyan állítsák be autóikat, hogy csökkentsék a gumikra nehezedő nyomást. Tegnap délelőtt a harmadik szabadedzésen alig-alig körözött Michelin gumis kocsi a pályán, összesen nyolcan értek el minősíthető köridőt, közülük hat bridgestone-os (a Ferrarik, a Jordan-Toyoták és a Minardi-Cosworthok) volt, és csupán két michelines - igaz, a mclarenes Juan Pablo Montoya így is megnyerte a tréninget.
A negyedik szabadedzésen a michelinesek már a gumigyár adatai szerinti beállításokkal hajtottak ki a pályára, és bár Kimi Räikkönen, Jenson Button és Fernando Alonso megelőzte Michael Schumachert, a Minardi-Cosworthok és a Jordan-Toyoták pedig a rajtrács végére kerültek, továbbra is elégedetlenek voltak az istállók.
A Michelin azonnal felvetette, hogy Franciaországból gyorsan új gumikat repítenek Indianapolisba, a barcelonai Spanyol Nagydíjra tervezett abroncsok ugyanis jobban bírják a Brickyard új, csíkozott borítását, mint azok, amelyeket elhoztak. A Michelin tervei szerint közvetlenül a verseny előtt teszik a kocsikra a biztonságosabb gumikat, de ezzel csapatai előnyhöz juthatnak, ráadásul ehhez a bridgestone-os teamek beleegyezése is szükséges.
A szabályok szerint ugyanazzal a készlettel kell menni az időmérőn, mint a versenyen, ellenkező esetben büntetést kap az a csapat, amely a regulát megszegi. A Bridgestone istállói jelezték, csak akkor mennek bele a kerékcserébe, ha büntetést kapnak a michelinesek. Erre a franciák partnerei vegyesen reagáltak, a Renault azonnali visszalépésről beszélt, a Red Bull és a BAR az indulás mellett foglalt állást, míg a többiek hezitáltak. Az esetleges kicsúszásokkal a pilóták testi épségét kockáztatják, de ezt senki sem vállalhatja. A Michelin a pilóták érdekében a versenyről való távolmaradást ajánlotta csapatainak, így nem lehet kizárni, hogy ma csupán a hat bridgestone-os autó áll rajthoz.
Lapunk zártáig nem értesültünk a további fejleményekről.
Nagy kár, hogy a körülmények miatt háttérbe szorult a Formula-1 sport oldala: Trulli csapata, a Toyota első, pályafutása harmadik pole pozícióját szerezte meg, mellőle Räikkönen indulhat, az első soros kettős mögül meg Button és Giancarlo Fisichella.
| Az Egyesült Államok Nagydíja, a hivatalos időmérő edzés végeredménye, egyben nem hivatalos rajtsorrend: | |||||
| 1 | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:10,625 | 3 |
| 2 | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:10,694 | 3 |
| 3 | J. Button | brit | BAR-Honda | 1:11,277 | 3 |
| 4 | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:11,290 | 3 |
| 5 | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:11,369 | 3 |
| 6 | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:11,380 | 3 |
| 7 | R. Barrichello | brazil | Ferrari | 1:11,431 | 3 |
| 8 | T. Szato | japán | BAR-Honda | 1:11,497 | 3 |
| 9 | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | 1:11,527 | 3 |
| 10 | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | 1:11,555 | 3 |
| 11 | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 1:11,681 | 3 |
| 12 | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | 1:11,691 | 3 |
| 13 | R. Zonta | brazil | Toyota | 1:11,754 | 3 |
| 14 | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | 1:12,132 | 3 |
| 15 | N. Heidfeld | német | Williams-BMW | 1:12,430 | 3 |
| 16 | D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | 1:12,682 | 3 |
| 17 | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | 1:13,462 | 3 |
| 18 | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | 1:13,632 | 3 |
| 19 | N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | 1:13,776 | 3 |
| 20 | P. Friesacher | osztrák | Minardi-Cosworth | 1:14,494 | 3 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






