• INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
• A Brazil Nagydíj - pályarajz, eredmények
• A vb állása
• Adatbank: csapatok, pilóták
• Adatbank: futamról-futamra
• Mindent a 2005-ös világbajnokságról
• Formula-1-lexikon
• Futamról futamra, 2005
• Technikai sportok lexikon
Délután is Wurz volt a leggyorsabb Interlagosban
A második szabadedzésen is Alexander Wurz autózta a legjobb köridőt a Formula-1-es Brazil Nagydíjon, ám az eredménye - ahogyan túlnyomórészt a többi versenyzőé is - kevéssel elmaradt a délelőttitől. A McLaren-Mercedes osztrák tesztpilótája mögött ezúttal csapattársa, Juan Pablo Montoya végzett a második helyen, Kimi Räikkönen a hatodik, Fernando Alonso a 11. időt érte el.

Reuters
Fernandop Alonso megkoronázására készül a száguldó cirkusz. A spanyol biztonságos versenyzéssel is révbe érhet vasárnap

Reuters
Fernandop Alonso megkoronázására készül a száguldó cirkusz. A spanyol biztonságos versenyzéssel is révbe érhet vasárnap
Az NSO ajánlja:
Semmi hivatalosat sem tudok, csak tippem van. Nico remek munkát végez a teszteken, és ő is azok között van, akikkel komolyan tárgyal Sir Frank Williams. Fiatal srác, de sokkal érettebb, mint először gondoltam" - árulta el Webber, s ha igaza lesz, Jacques Villeneuve kitöltheti sauberes szerződését, és a jogutód BMW-nél maradhat 2006-ban. Webber ezután szembesült kollégái akaratával, mert miután eldöntötték, hogy négy helyett három igazgatója marad a GPDA-nak, őt szavazták ki. Így maradt David Coulthard, Michael Schumacher és Jarno Trulli a vezetőségben.
Ezután elkezdődtek az események a pályán is, délelőtt és délután is Alex Wurz, a McLaren osztrák tesztpilótája volt a leggyorsabb. Ám ezúttal nem volt annyira egyértelmű a McLaren fölénye, mint ahogyan azt megszokhattuk, elsősorban Kimi Räikkönen takarékoskodott az energiájával.
A vb-aspiránst délelőtt meg is előzte vetélytársa, a világbajnoki éllovas Alonso, aki délután a BAR-Hondákhoz hasonlóan jóval visszafogottabb volt, mint az első edzésen - vélhetően ekkor jóval több üzemanyag volt az autójába töltve, mint a kezdetkor. A Ferrari némiképp lemásolta magyarországi teljesítményét, a délutáni edzésen kifejezetten biztató produkciót nyújtott a Rubens Barrichello, Michael Schumacher páros. A hazai közönséget elkényeztették a brazilok, Wurz remek hajrája előtt négy dél-amerikai pilóta állt az élen: Montoya mögött Ricardo Zonta, a Toyota tesztelője, majd a sauberes Felipe Massa és Barrichello következett.
Meglepően gyorsak voltak a Minardi-Cosworthok, amelyek nem csak a Jordaneket előzték meg, Robert Doornbos a Red Bull pilótapárosát is faképnél hagyta. A nap legnagyobb esése" Christian Kliené volt, a Red Bull osztrák pilótája a Ferra Durában keményen a falnak csapta autója hátsó részét. Annak ellenére, hogy a sofőr nehézkesen szállt ki autójából, nem állították le a tréninget.
A pénteken ragyogó napsütésben megtartott szabadedzések után szombaton a roppant izgalmasnak ígérkező hivatalos időmérő edzéssel zárul a program.
33. BRAZIL NAGYDÍJ, a második szabaedzés eredménye:
| 1. | A. Wurz | osztrák | McLaren-Mercedes | 1:12,083 | 38 |
| 2. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 1:12,694 | 13 |
| 3. | R. Zonta | brazil | Toyota | 1:12,706 | 35 |
| 4. | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | 1:12,710 | 26 |
| 5. | R. Barrichello | brazil | Ferrari | 1:13,088 | 19 |
| 6. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:13,172 | 15 |
| 7. | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | 1:13,202 | 18 |
| 8. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:13,205 | 21 |
| 9. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:13,493 | 23 |
| 10. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:13,518 | 27 |
| 11. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:13,545 | 26 |
| 12. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | 1:13,650 | 18 |
| 13. | A. Pizzonia | brazil | Williams-BMW | 1:13,828 | 19 |
| 14. | R. Doornbos | holland | Minardi-Cosworth | 1:13,922 | 26 |
| 15. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | 1:14,006 | 19 |
| 16. | V. Liuzzi | olasz | Red Bull-Cosworth | 1:14,141 | 27 |
| 17. | J. Button | brit | BAR-Honda | 1:14,189 | 26 |
| 18. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:14,427 | 18 |
| 19. | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | 1:14,563 | 15 |
| 20. | T. Sato | japán | BAR-Honda | 1:14,584 | 25 |
| 21. | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | 1:14,671 | 15 |
| 22. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | 1:14,698 | 7 |
| 23. | N. Kiesa | dán | Jordan-Toyota | 1:15,094 | 19 |
| 24. | N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | 1:15,187 | 11 |
| 1. | A. Wurz | osztrák | McLaren-Mercedes | 1:11,701 |
| 2. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 1:12,694 |
| 3. | R. Zonta | brazil | Toyota | 1:12,706 |
| 4. | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | 1:12,710 |
| 5. | T. Szato | japán | BAR-Honda | 1:12,738 |
| 6. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:12,782 |
| 7. | J. Button | brit | BAR-Honda | 1:12,918 |
| 8. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:13,065 |
| 9. | R. Barrichello | brazil | Ferrari | 1:13,088 |
| 10 | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:13,094 |
| 11. | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | 1:13,202 |
| 12. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:13,205 |
| 13. | A. Pizzonia | brazil | Williams-BMW | 1:13,427 |
| 14. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:13,493 |
| 15. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | 1:13,509 |
| 16. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:13,788 |
| 17. | R. Doornbos | holland | Minardi-Cosworth | 1:13,922 |
| 18. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | 1:14,006 |
| 19. | V. Liuzzi | olasz | Red Bull-Cosworth | 1:14,141 |
| 20. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | 1:14,468 |
| 21. | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | 1:14,563 |
| 22. | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | 1:14,671 |
| 23. | N. Kiesa | dán | Jordan-Toyota | 1:15,094 |
| 24. | N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | 1:15,187 |
Argentínában voltam egy szponzori rendezvényen, amikor szóltak, hogy buktam az állást. A menedzserem már korábban mondta, hogy számítsak erre, de a csapat csak akkor jelentkezett, amikor már minden eldőlt. Biztos, hogy nem maradok tovább ennél a gárdánál" - jelentette ki Szato, akinek talán ezzel véget is ért F1-es pályafutása.
Davidson évek óta a BAR harmadik számú pilótája, a tavalyi idény pénteki szabadedzésein a tesztautóban mutatott remeklése után fényes jövőt jósoltak neki a szakemberek. Csakhogy eddig csupán Szato betegsége miatt jutott lehetőséghez, és jövőre sem számolnak vele versenyzőként. Így máshol kell szétnéznie, és a Jordannél már át is esett egy tesztelésen. A Midlanddé alakuló csapat lehet az egyetlen lehetősége, főleg azután, hogy Ryan Briscoe IRL-balesete után végleg lemondott Amerikáról. Mindig lehetőségem volt a tengerentúlra igazolni, de Ryan szörnyű bukása után úgy döntöttem, inkább várok még néhány évig. Csak azért is az F1-ben maradok" - mondta Davidson. ---- Emerson Fittipaldi, aki egyelőre a világ legfiatalabb világbajnoka, cseppet sem bánja, hogy Fernando Alonso elveszi tőle a rekordot. Sokban hasonlít a pályafutásunk és az életünk. Ugyanolyan gyorsan jutott fel a csúcsra, mint én, fiatalon kerültünk a Formula-1-be, és hamar megszereztük első győzelmünket. Éppen emiatt nagyon büszke leszek Fernandóra, ha a helyembe lép ennek a listának a tetején. Ő ugyanis nagyon ritkán hibázik, roppant gyors, és mindenki másnál jobban megérdemli, hogy világbajnok legyen" - fogalmazott a brazil, aki 1972-ben 25 évesen, kilenc hónaposan és 26 naposan jutott fel a csúcsra.
Utána még egyszer, 1974-ben megnyerte a világbajnokságot, mielőtt az Egyesült Államokban folytatta sikeres pályafutását. Jelenleg is közel áll az autósporthoz, az A1 GP brazil nemzeti csapatának tulajdonosa a labdarúgó Ronaldo oldalán.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





