Massa hegymenetben

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.10.12. 02:00
Címkék
Lewis Hamilton az első, Felipe Massa az ötödik rajtkockából vág neki a Japán Nagydíjnak, amely elsősorban a ferraris szombati gyengélkedése miatt kecsegtet izgalmakkal.

Felipe Massa volt a leggyorsabb a Japán Nagydíj időmérő edzésén, mégsem ő indulhat az első rajtkockából. A Ferrari brazil pilótája ugyanis csak részsikert aratott a tréning második szakaszában, amikor azonban a legjobban számított, nem tudta gyorsan megtenni a körét, és csak az ötödik pozíciót szerezte meg. A vb-pontversenyben hétpontos hátránnyal álló brazil helyzetét tovább nehezíti, hogy a pole a riválisé, Lewis Hamiltoné lett. A brit, akárcsak Massa Szingapúrban, a legfontosabb pillanatban teljesítette szinte hibátlan körét, és remek helyzetbe hozta magát a futam előtt.

Massa két hete csapata boxutcai bonyodalmai után nem ment sokra, Hamilton viszont többet remél. A mclarenes a legutóbbi négy pole-jából csak egyet, a hockenheimit váltotta győzelemre – Kanadában nekiment Kimi Räikkönennek; Magyarországon Massa lerajtolta, majd defekt miatt csak ötödik lett; Belgiumban pedig megbüntették, és az elsőről visszaesett a harmadik helyre. Tavaly viszont Fudzsiban nyerni tudott az első rajtkockából, megelőzve Heikki Kovalainent és Kimi Räikkönent.

A két finn ezúttal is remekül szerepel a Japán GP-n, a címvédő ferraris a júniusi Francia Nagydíj óta először került az első rajtsorba, az idén csupán negyedszer (összességében ötödször, de Silverstone-ban Massának egy boxutcai malőr miatt gondjai voltak az időzítéssel) előzte meg tiszta csatában Massát az időmérőn. A Ferrari benne bízhat, ha lerajtolja Hamiltont, feltarthatja annyira, hogy Massa a nyomukban maradjon.

Kovalainen tavaly a Renaultval lett második a csapat az évi legjobb eredményét elérve, most viszont már a McLarenMercedes kormányát tekeri, és ugyanaz a feladata, mint Räikkönennek: szerezzen minél több pontot a csapatnak, de közben arra sem árt figyelnie, hogy Hamilton és Massa között maradjon, persze csak akkor, ha társa van elöl.

A verseny rendkívül izgalmasnak ígérkezik – elsősorban Massa rajthelye miatt. A brazil képes remek előzésekre, és lesz is rá lehetősége a másfél kilométeres célegyenesben, amely hosszában a 4563 méteres pálya egyharmadát teszi ki (körülbelül húsz másodpercet, azaz a teljes köridő egynegyedét töltik az utolsó és az első kanyar között), és a végén elég éles kanyar van ahhoz, hogy féktávon be lehessen bújni az üldözött mellé. Már maga a rajt is érdekes lesz, Massa agresszív stílusának és a Ferrari jó gyorsulásának köszönhetően az első kanyar előtt több pozíciót nyerhet, és üldözőbe veheti Hamiltont, aki viszont nem fogja könynyen adni a bőrét.

Legfrissebb hírek

A Kazincbarcikánál pontosan tudják, az újpestieknek most bizonyítaniuk kell

Labdarúgó NB I
19 perce

Tiszaföldvári futballgála a fogyatékkal élőkért

Minden más foci
44 perce

Schäfer András: Ez szép karácsonyi ajándék

Német labdarúgás
52 perce

A Villarreal elleni rangadón menetelhet tovább a Barcelona

Spanyol labdarúgás
59 perce

Wladár Sándor: Az év végén megint megcsillant a fény, ami azt mutatja, van jövője a magyar úszósportnak

Úszás
1 órája

Arne Slot: Azt hittem, kilenc ember ellen könnyebb lesz

Angol labdarúgás
1 órája

Bognár György: A szünet után a játékosok mintha kivették volna a szabadságot...

Labdarúgó NB I
1 órája

Borbély Balázs: Boldog vagyok, hogy ilyen sok örömet tudtunk szerezni a szurkolóknak

Labdarúgó NB I
2 órája
Ezek is érdekelhetik